Longboard eller Freeboard ?

• Trådstartare Trådstartare Morot
  • Start datum Start datum
M

Morot

Guest
Nu skulle jag precis köpa en longboard att ta mig runt på , men kollade precis på freeboard filmer och det verkar ju shiit skojj ! Så frågan är vad jag ska köpa ? är det lätt att ta sig runt på en freeboard på stan tex ?

Kullis sa:
Freeboard är jävligt ball men bara i backar som sagt. Så köp dig en longboard!
prova och åk med en longboard i uppförsbacke, typ samma sak.. åker ju inte varken med en longboard eller freeboard i uppförsbacke, men som du säger, mer praktiskt med longboard:P

Aa exakt.. Jag har en Freebord & har nu beställt en longboard med ;) freebord(L).. får se hur longboard är ;D ..

Tips är ju att helt klart först köpa en longboard. En longboard är ju inte bara skön att åka med utan kan ju även användas som ett transportmedel vilket är väldigt svårt med en freebord (om du inte har nedför hela vägen )
Men direkt efter, lova dig själv att spara ihop till en freebord,
för det är helt jävla skit grymt!!! xD

Det går visst bra att sparka sig fram på plattmark med en Freebord, inga som helst problem.. Detta är en vanlig missuppfattning att detta skulle vara omöjligt.. Den stora skillnaden på en longboard och en freebord är nämligen att man kan bromsa med en freebord i nedförsbackar då man måste hoppa av på en longboard eller stå kvar och hoppas på det bästa.

Kolla Freebordforumet på www.freebords.se/phpBB3/ där har detta ämne diskuterats livligt.. Nu med 3000 inlägg.

Kort sagt, Freebord äger --prova själva !

jag tycker longboard, det är mkt mer stil med de :D freeboard ser bara läskigt ut. haha men freeboard är nog skit kul ibörjan men inte i längden. Borde inte säga så mkt egentligen då jag bara har erfarenhet av longboard. men har aldrig ångrar köpet av min första longboard.

tjompE sa:
Det går visst bra att sparka sig fram på plattmark med en Freebord, inga som helst problem.. Detta är en vanlig missuppfattning att detta skulle vara omöjligt.. Den stora skillnaden på en longboard och en freebord är nämligen att man kan bromsa med en freebord i nedförsbackar då man måste hoppa av på en longboard eller stå kvar och hoppas på det bästa.

Kolla Freebordforumet på www.freebords.se/phpBB3/ där har detta ämne diskuterats livligt.. Nu med 3000 inlägg.

Kort sagt, Freebord äger --prova själva !
VAD ÄR FELET PÅ DIG?????!"?!??"?!?!?!?!??!?!?!??! sluta göre reklam för dina sketna freeboards SNÄLLA. Fatta att ingen vill ha skiten bara. Så otroligt trött på din inlägg.

tjompE sa:
Den stora skillnaden på en longboard och en freebord är nämligen att man kan bromsa med en freebord i nedförsbackar då man måste hoppa av på en longboard eller stå kvar och hoppas på det bästa.
Testat att speed checka med bakfoten?

Det är så man brukar göra på en långplanka...

easyD : vissa tänker inte hela vägen och vill få longboard att låta dåligt~ det är för att han tror att skateboard och longboard är samma sak ;)

Tillbaka
Topp