Longboard flex

kezkyman

Ny medlem
Longboard flex
Är det stor skillnad på Flexen soft,medium, hard i en kahalani surf? Vilken passar bäst ifall man ska åka slalom och cruisa i stan osv...?

Longboard flex
Ja, sen beror det ju på om du vill ha en mjuk bräda... Utgå från din egen vikt bara... Om du vill krusa skulle jag rekommendera en mjukare bräda.....

Longboard flex
för att bara åka slalom/cruisa/carva/kanske slajda lite finns det inget skönare än en jättemjuk bräda :) kör på soft tycker jag

Longboard flex
Har en tilläggsfråga ;

Ser på en longboard som har Flex 3. Är detta riktigt mjukt eller vad?
Funderar på att köpa en som ska användas inne i stan och i något mindre backar, alltså inte allt för höga farter. Undrar om flex 3 är ok för det för en kille som väger cirka 70kg.

Longboard flex
flexet är olika beroende på longboards.
Bor du i stockholm är det bara att glida in till Kahalani och prova lite olika flex där. Mitt tips är att köpa en riktigt mjuk bräda, eftersom du mest kommer cruisa. Man måste inte ha en bräda avsedd för downhill för att åka i 30 lxm... jag har glidit över 60kmh på en Loaded Dervish Flex 2 (väger 60kg). Om man bara cruisar o pushar är det skönt med mycket flex (sen finns det de som tycker annorlunda), men jag tycker du ska satsa på mkt flex :P vet inte hur jag lyckas skriva typ 4k tecken på alla mina inlägg, men aja.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp