Longboard för nybörjare.

Kgis

Ny medlem
Longboard för nybörjare.
Tjena freerajders, hade tänk skaffa en longboard. Kanske lite sent men..... Så jag undrar om ni har några råd om vad man ska köpa? Jag har inte åkt nånting förr och är ganska kort(155 cm). Sen behöver det inte vara den dyraste heller, men ge gärna några förslag ni som kan dethär.

Peace!

EDIT: Har kollat lite men tycker det är lite väl dyrt, finns de ingen med hyffsad kvalla som går på under 1000? Och om ni har nån beggad så hör av er!

Senast ändrad:
Longboard för nybörjare.
En fråga till bara, går det att åka med en warp-bräda? Eller är kvaliten lika dålig som på deras inlines?

Longboard för nybörjare.
Varför är sector9 skit? Har du provat nån sån själv? Och vad var det som var dåligt med den isåfall? Och och ni får gärna länka några lite billigare, om det finns....

Longboard för nybörjare.
jag är nybörjare o har en sector9 funkar sjukt bra de är lagom att börja me... att säga att sector9 suger är som att säga att burton suger.

Longboard för nybörjare.
kolla in på www.top12.se där har dom nobrand grejjor som är helt okej, men va du en gör, köp inte en warp-bräda, dom e hopplösa...

Longboard för nybörjare.
sector9 ær helt enkelt en dålig bræda ! dålig kvalité dåliga material o tråkig att åka på...
burton gør ju ok grejor så d ær væl snarare æn motsats...

Longboard för nybörjare.
Jag har själv en Fibretech och är mycket nöjd! men om du vill ha en bra som passar just dej så ska du någ beställa i lösa delar! www.kahalani.se är ett bra alternativ. dom ligger inte under 1000 lappen men om den ska göra det så får du ingen bra!
Dom sätter ihop den åt dej också och när du köper Truckar, Hjul, Bräda och kullager därifrån så sätter dom ihop den åt dej och bjuder på Griptape, Skruvar och spacers.

Lycka till med köpet men SNÅLA INTE!

Longboard för nybörjare.