Longboard för nybörjare.

Kgis

Ny medlem
Longboard för nybörjare.
Tjena freerajders, hade tänk skaffa en longboard. Kanske lite sent men..... Så jag undrar om ni har några råd om vad man ska köpa? Jag har inte åkt nånting förr och är ganska kort(155 cm). Sen behöver det inte vara den dyraste heller, men ge gärna några förslag ni som kan dethär.

Peace!

EDIT: Har kollat lite men tycker det är lite väl dyrt, finns de ingen med hyffsad kvalla som går på under 1000? Och om ni har nån beggad så hör av er!

Senast ändrad:
Longboard för nybörjare.
En fråga till bara, går det att åka med en warp-bräda? Eller är kvaliten lika dålig som på deras inlines?

Longboard för nybörjare.
Varför är sector9 skit? Har du provat nån sån själv? Och vad var det som var dåligt med den isåfall? Och och ni får gärna länka några lite billigare, om det finns....

Longboard för nybörjare.
jag är nybörjare o har en sector9 funkar sjukt bra de är lagom att börja me... att säga att sector9 suger är som att säga att burton suger.

Longboard för nybörjare.
kolla in på www.top12.se där har dom nobrand grejjor som är helt okej, men va du en gör, köp inte en warp-bräda, dom e hopplösa...

Longboard för nybörjare.
sector9 ær helt enkelt en dålig bræda ! dålig kvalité dåliga material o tråkig att åka på...
burton gør ju ok grejor så d ær væl snarare æn motsats...

Longboard för nybörjare.
Jag har själv en Fibretech och är mycket nöjd! men om du vill ha en bra som passar just dej så ska du någ beställa i lösa delar! www.kahalani.se är ett bra alternativ. dom ligger inte under 1000 lappen men om den ska göra det så får du ingen bra!
Dom sätter ihop den åt dej också och när du köper Truckar, Hjul, Bräda och kullager därifrån så sätter dom ihop den åt dej och bjuder på Griptape, Skruvar och spacers.

Lycka till med köpet men SNÅLA INTE!

Longboard för nybörjare.
Åker med en Sector 9 som är kvick och bra att ha i stan, och soft i carv... dock inget för högre hastigheter. Men vill du ha en nybörjarbräda så bör du nog ta en som svänger rätt mycket och är lite mjukare, annars landar man rätt lätt på den relativt hårda asfalten. Beställ från Longboard.se, det gjorde jag och leveranserna går sjukt fort och det är alltid rätt grejer som trillar in! Där kan du också få hjälp av duktiga åkare på deras forum.

peace!

Longboard för nybörjare.
Vad är det som suger på Sector9 brädorna då?

Både jag och några kompisar kör med olika Sector9 brädor och alla är kanon nöjda!
Sector9 är att rekommendera!

Longboard för nybörjare.
jag åker själv på en sector nine och är as nöjd. den har hållt as bra bra för mig. tycker den är fett najs!!

Longboard för nybörjare.
hej har kollat upp sector 9 , men den kostar ju runt 2000 :s jag är inte bredd att betala så mycket för första longboarden! finns det verkligen inget billigare och relativt bra alternativ? :o

Longboard för nybörjare.
sk8r1de sa:
hej har kollat upp sector 9 , men den kostar ju runt 2000 :s jag är inte bredd att betala så mycket för första longboarden! finns det verkligen inget billigare och relativt bra alternativ? :o
haka inte upp dig på att du måste köpa nytt! kolla köp&sälj-delen på longboard.nu och blocket.se, där finns det massor med schyssta grejer (i bra skick) till bra priser. betydligt bättre att köpa bättre begagnat, än sämre nytt.

Longboard för nybörjare.
Jag köpte mig en Loaded Tan Tien som min första bräda och är vrålnöjd! Livlig, svängvillig och ändå helt ok stabilitet.
Så precis som de flesta säger....snåla inte.

Longboard för nybörjare.
PNyberg sa:
Jag köpte mig en Loaded Tan Tien som min första bräda och är vrålnöjd! Livlig, svängvillig och ändå helt ok stabilitet.
najs med kicktails! något jag saknar på min nuvarande bräda.. får bli en tan tien nästa år! får nog ha kvar min dock, så jag kan bomba lite backar också :)

Senast ändrad:
Longboard för nybörjare.
simonthyrberg sa:
PNyberg sa:
najs med kicktails! något jag saknar på min nuvarande bräda.. får bli en tan tien nästa år! får nog ha kvar min dock, så jag kan bomba lite backar också :)
Säkert nice med kick-tails..kan inte utnyttja dom än bara. Aint got no skate skills....

Longboard för nybörjare.
Så här är det, att ha en sector 9 eller billigare bräda som första bräda går bra för att lära sig åka på MEN när du väll köper en finare kommer du tänka "va fan köpte jag inte en dyrare som alla sa direkt".

Jag köpte en Stella bräda från top12 för 1400 som första bräda sen köpte jag en Kahalani king of the hill och det är som natt och dag.
Jag rekommenderar Kahalani surf eller city crouiser till dig som är nybörjare även fast dom går på runt 2900.

http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_199&products_id=624

http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_199&products_id=1370

Sen är ju även Loaded brädorna sköna dock ligger dom runt 3400 med samma hjul och truckar som Kahalani och det Kahalani tycker jag har minst lika sköna brädor sen finns ju dock bara Kahalani i en form och inte som tex en Loaded Tan Tien.
Dervish brädan är ju riktigt populär också.

http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_257&products_id=1384

http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_257&products_id=1659

Om du vill ha en lite billigare bräda runt 2000 skulle jag tipsa om Slipstream Platypus.
Dock ska du inte köpa med original truckar och hjul utan med tex Paris eller Randal truckar och några sköna hjul.

Brädor under 2500 är enligt mig och många andra skit.

Longboard för nybörjare.
cooork sa:
Om du vill ha en lite billigare bräda runt 2000 skulle jag tipsa om Slipstream Platypus.
Dock ska du inte köpa med original truckar och hjul utan med tex Paris eller Randal truckar och några sköna hjul.
+1, antingen Platypus eller The twin som också är en jäkligt prisvärd bräda. Bra alternativ till Loaded's överprisade brädor.

Longboard för nybörjare.
skulle inte rekommendera en sector 9, trots att det i princip är en av de vanligaste märkena i usa.

Satsa istället på en loaded deverish, de levererar kvalitet

Longboard för nybörjare.
Heddaosv sa:
skulle inte rekommendera en sector 9, trots att det i princip är en av de vanligaste märkena i usa.

Satsa istället på en loaded deverish, de levererar kvalitet
han sökte efter en relativt billig nybörjarbräda, då är dervish är ett jävligt dåligt förslag.

Tillbaka
Topp