Longboard Sliding

Longboard Sliding
Tja , min kompis lånar mitt acc.
Tjenare!
Ja har precis köpt orangatang fat free.
och min fråga är : måste man olja in hjulen me olja eller liknande för att slide'a?
Isåntfall vilken olja , vart köper man ? :)
PUSS SÅLÄNGE
:cool:

Longboard Sliding
ingen olja, vart har du fått de ifrån? vi du kommer hlida mycket då men va fan lixom :P

men du behöver fart och sidotryck.
det e svårt att förklara.
har du slide-gloves blir det lättare men kolla videos på youtube.

annars om du vänta lite kommer linder och förklarar gissar jag (om du har tur, han e bra kunnig i longbordning sakerna) :)

gick fortare för linder :)

Senast redigerad av en moderator:
Longboard Sliding
Ja det är "bara" att köra, det enda som behövs är fart och teknik :)

Tekniken får genom att öva och högre fart får man genom att man med bättre teknik vågar mer

slidehandskar och hjälm är däremot något som du bör införskaffa dig, kanske även knä och armbågsskydd för att slippa dom värsta skrapsåren

Longboard Sliding
bevis? Bara kolla vilken longboardfilm som hellst på youtube? ;)

tex:

Som sagt, allt som behövs är teknik och fart ;)

Longboard Sliding
Klart du ska olja hjulen! Det gör alla, vilken olja som helst funkar egentligen. Min olja, din olja, spillolja, linolja, matolja, olivolja ja du fattar. Olja på bara och slajda som aldrig förr!

Longboard Sliding
linder sa:
ErikGranli sa:
Fick lite ont i huvet av den här tråden.. Men alla frågor är väl bra frågor
Men du kör med olja va? ;) för dina 86a stims slideade ju aslätt och lät inget! :P

Åka i helgen?
Kör dock durian inte stims :) ah jag har ett tunt lager växellådsolja ;)

Vet inte ifall jag hinner, syrran tar studenten och det är folk hemma hela helgen >.<

Senast ändrad:
Longboard Sliding
okej lite seriöst till pojken som vill lära sig slajda, du ska inte ha nån jävla olja på hjulen, du ska bara våga dra ut brädan och du borde lära dig slajda vanligt innan du börjar med stand ups och sen ere bara o testa dig fram, skaffa slajd handskar och sen ere bara o köra tills det sitter peace!

Senast ändrad:
Longboard Sliding
simpan92 sa:
okej lite seriöst till pojken som vill lära sig slajda, du ska inte ha nån jävla olja på hjulen, du ska bara våga dra ut brädan och du borde lära dig slajda vanligt innan du börjar med stand ups och sen ere bara o testa dig fram, skaffa slajd handskar och sen ere bara o köra tills det sitter peace!
Fan vad schysst att någon glider in och är lite seriös! Hade varit ännu bättre om du faktiskt var läskunnig och då hade du sett att pojken som vill lära sig slajda har fått exakt samma svar som du gav honom i två tidigare poster!

Tillbaka
Topp