Longboard truckar/hjul/kullager

kallesson

Ny medlem
Jag och en polare har följt en bra guide som finns här på freeride (ilsh´s longboardguide) om hur man gör egna longboards, nu är vi klara men behöver nu alltså truckar/hjul/kullager men vi vet itne vad som är bra och vad som är dåligt nu när vi är nybörjare på longboard.

Jag tänkte på ett par randal 2 150 truckar, men 150 står det för hur långa dom är mellan spetsarna av truckarna?

Och när det gäller longboard hjul kan jag inte mycket alls, vad är lagom stort? vad är lagom hårt? jag ska cruisa på brädan och kan inte slida eller något sånt så logiskt tror jag själv att jag borde ha mjuka hjul.

och itll sist kullager då, kullager kommer oftast inte med till hjulen va så det måste man köpa till?
Och vad duger för kullager?

Blir mycket nöjd om jag får förslag som skulle kunna passa på allting, tacktack!

beror på hur stor brädan är lite.. men 150 truckar är allround så sattsa på det om inte brädan är allt för lång. och randall 2 150mm är för övrigt bra.

När det gäller hjul så är den första siffran ex. (70mm) 78a storleken på hjul. har du en brädan som är mer än ca 90 cm ska du sattsa på 70mm, det är goast.
sen den andra siffran är hur mycket gummi det är. för att få ut den maximala kännslan så sattsa på ett par 78or eller 80or. om du inte enbrat ska slajda.

kullager duger dom flesta som inte är sånna på biltema. själv har jag ett par red bones abec 11. och dom är sjukt bra. mini logos duger också.

om du undrar nått så skriv i GB.

randall II 150 är för stadsåkning med lite snabbare svängar och 180 för högre hastigheter där du vill kunna stå på..
hjul så rekommenderar jag abec11. själv kör jag på "strikers"

Tillbaka
Topp