Longboard

JCFihn

Ny medlem
Longboard
Hej! Jag e ny på freeride så jag har inte hunnit kolla om det finns någon sån här tråd..
Men jag tänkte köpa mig en longboard och jag skulle vilja ha tips om vilken bräda jag ska köpa.. Jag hade tänkt mig en liten, inte längre än en meter tror jag.. Och jag vill inte ha någon alltför dyr.. runt 1000-1800 kr

Senast ändrad:
Longboard
hehe låvar, denna tråden kommer bli sönder hackad ;) men hur åker du? backar, platt? mm va bäger du? gillar du hårda eller mjuka? ca pris? mm mm

mer info tack

fred ut

Longboard
www.top12.se!
Klicka vidare till Stella. Kör på 1050kr (om jag kommer ihåg rätt) brädan där och den funkar faktiskt helt okej för priset. Det enda jag märker är kanske att hjulen är lite mjuka men annars är den asmysig!

Edit: aah såg att du ville ha en kort nu.. Stella brädan jag kör är på 1,15cm :/
Sector nine bambino slalom som finns på top12 är koooooort

Senast ändrad:
Longboard
TheFibretech sa:
JCFihn sa:
det är ju en riktigt oldschoolbräda, ingen svikt eller longboardkänsla i den.
man vill ju knappast ha svikt i en oldschool bräda? :S det är ju det som är grejen. Dom är sjuka att köra på, spec. som man har ett par gamla oldschooltruckar med sjuk svänt. Riktigt roliga brädor jue. mkt känsla.

Longboard
jonathan-o härregud, du underskattar dollarn... jag beställde en sector nine off the wall från daddiesboardshop.com , fick betala 1500 kr väl hemma i sverige. så jo det går! jä*la viktigpetter!

Longboard
jonathan-o sa:
easyD sa:
jonathan-o sa:
Sök så hittar du många svar i andra liknande trådar. För dom pengarna får du köpa beggat eller langa en redig warp vintage.
eller handla från usa...
länka en bra bräda som du kan få hem för 1000-1500 med frakt och tull, tack.
Dom riktigt schysta går ju för runt 2000.
När du kommer till stadiet då du känner att du vill lära dig dancing etc, då önskar du att du köpt en redig en från början.

Loaded boards <3

Tillbaka
Topp