Longboardköp för en lång pöjk!

Mazr

Ny medlem
Tjena!

Är ny här på freeride, verkade som ett skönt ställe. Så, here I am :)

Min första fråga här lyder:

Jag ska nu efter mycket om och men, köpa en longboard innan sommaren nu är slut!
Är 1.95 och väger 93 kg. Brädan ska främst användas för transport och cruising i stan, men det vore ju även kul att curva mycket osv!
Vad kan ni rekommendera? Vilken butik ska jag dra till? Bor i Sthlm!

Har över 2000:-, så dra till med brädor som verkligen håller och även har grymt tryck :D
Vore ju också kul om den liknar en surfingbräda, eftersom detta skulle räknas som lite träning inför nästa sommar då jag ska lära mig att surfa! YEAAAH^^ :D

Tack på förhand, peace out^^

kolla in www.longboard.nu sveriges longboardforum!!

de gar att bestalla svensktillverkade brador gjora for din vikt me kolfiber sa den far bra tryck och aller din vikt!!

surf on!! // snkaen

Mazr jag bygger egna brädor priset ligger på mellan 400 - 800 beroende på design läng och mer intreserad adda mig på msn skidakaren_@hotmail.com

Gustav guss hallen. . du bygger egna? hur bra blir d då? om man jämför med de man köper. . jag är lite intresserad. . har funderat på en longboard som lite sommarträning och skönt transportmedel till snowboardåkandet på vintern.

(nog är det säkert bättre med en vanlig skateboard och allt vad d innebär att åka den men jag vill verkligen kunna åka snowbaord om vinter så jag vill inte dra på mig skador på sommaren. jag är så extremt duktig på skador)

Envy Original 57´ är en fin bräda på 144 cm och fin sväng och formen är exakt som en "riktig" longbard (dvs surflongboard).

Vet dock inte vart man kan få tag på den i sverige.

Snaken, det är Joar som snackat med dig på msn angående utbytesåret på nyz zeeland och allt sånt :D

Tack för rådet dock, men det blev en P2 Bomb Hills Concave Pin 119 cm på Oneoff i sthlm.
Grymt härlig bräda, perfekt för mig :D
Fatta vilka blickar man fick på vägen genom stan och så av brudar, och pöjks som dreglade lite smått! Mohaha :)
Är så lycklig nu, WHIIIIIIE!

Tillbaka
Topp