Dervish är ingen ultimat bräda. Dock är den sjukt mångsidig och fungerar perfekt som en allroundbräda, dock tycker inte jag iallafall att den har någon kategori som den sticker ut speciellt på.nutrilainen sa:Ultimat bräda har du här: Loaded Dervish Kostar ju en hel del dock.
Om det är din första bräda så är det ju en perfekt för att ta reda på vad du vill göra på din bräda.Fruxo sa:Ja den kostar ju en del! Men överväger nu bara för det!
Hört lite om dom. Verkar fett roliga minicruisersnutrilainen sa:Alltså den brädan är helt klart värd varenda öre. Har själv kört på en, känslan är enorm. Fast själv är jag nöjd med min ända longboardliknande ägodel för tillfället - en Penny.
Hur skulle du säga att tan tien är skönare? För jag tycker att dom har i princip exakt samma känsla..SNDVLL sa:Även Tan Tien är ganska lik platypus, fast betydligt skönare![]()
Ja du. Jag har åkt en Platypus förra årets med Paristruckar och Abec-hjul. Min TT har Randall II-truckar och Otangs.ErikGranli sa:Hur skulle du säga att tan tien är skönare? För jag tycker att dom har i princip exakt samma känsla..SNDVLL sa:Även Tan Tien är ganska lik platypus, fast betydligt skönare![]()
Testat att byta runt truckarna/bushingsen? För det du beskriver har inget med brädan att göra. Bara hur den hanterar när man svänger. Och det beror nästan 100% på truckarna och bushinsen..SNDVLL sa:Ja du. Jag har åkt en Platypus förra årets med Paristruckar och Abec-hjul. Min TT har Randall II-truckar och Otangs.
Tycker platypusen känns stummare, mer livlös och bara allmänt mer osmooth i åkandet. Svårt att förklara skillnaden när det är en känsla.
Nu åker jag inte avancerat, chillar mest runt på min bräda i små backar och på plattmark (Själva byn här i Orsa är svinplatt).
Men hela bygget från Loaded känns betydligt mer gediget än det från Slipstream.
Nej det har vi inte gjort, känns lite onödigt meckigt när han som ger platypusen är nöjd med sin, och jag är nöjd med min och vi egentligen inte bryr oss speciellt mycket :PErikGranli sa:Testat att byta runt truckarna/bushingsen? För det du beskriver har inget med brädan att göra. Bara hur den hanterar när man svänger. Och det beror nästan 100% på truckarna och bushinsen..SNDVLL sa:Ja du. Jag har åkt en Platypus förra årets med Paristruckar och Abec-hjul. Min TT har Randall II-truckar och Otangs.
Tycker platypusen känns stummare, mer livlös och bara allmänt mer osmooth i åkandet. Svårt att förklara skillnaden när det är en känsla.
Nu åker jag inte avancerat, chillar mest runt på min bräda i små backar och på plattmark (Själva byn här i Orsa är svinplatt).
Men hela bygget från Loaded känns betydligt mer gediget än det från Slipstream.
Sen kan jag ju såklart hålla med dig om att loaded har högre kvalité på sina grejer.
+1linder sa:Sen är det ju inte helt sjysst att jämföra platypusen för 850 mot tan tienen som kostar 2000kr...
Ang stumheten så är det iaf vad jag eftersöker i en trick/slide bräda![]()
har aldrig varit med om det på någon av mina the twins..SNDVLL sa:Min erfarenhet av Slipstream är att dom gärna kröker sig. Två stycken i klassen har slips som har blivit skeva under vintern. Inget konstigt användande med massa åk i väta, och helt normal förvaring inomhus i rumstemp..
Bara så du vet..
Båda är pintailmodeller... Vet inte vad dom kostar.simonthyrb sa:har aldrig varit med om det på någon av mina the twins..SNDVLL sa:Min erfarenhet av Slipstream är att dom gärna kröker sig. Två stycken i klassen har slips som har blivit skeva under vintern. Inget konstigt användande med massa åk i väta, och helt normal förvaring inomhus i rumstemp..
Bara så du vet..