Look px12 jib till Dumont 08 skidor

Svane

Ny medlem
Hej,
Jag har tänkt lite och är rätt så inne på att köpa px12 jib bindningen.
Jag har ett par dumont-skidor 08 som har breden 86mm.
Jag väger:69kg
Längd:185
Och kör bara i parken.
Svårighetsgrad:Jaaa,jag kör oftast i den svarta backen men drar inte dom svåraste tricken. :D

Ge gärna lite för och nackdelar :D

Vad har du ställt bindningarna på för DIN-skala innan?
Är det under 10 så ska du se att PX12 räcker gott och väl.

ja har suspect 08/09 me dynastar px12 eller nått liknande, funkar bra me bredden å allt, å bindningen är bra så de e klart du kan köra svarta me dem, men kolla bara så att bindnignen har rätt DIN-skala

Kanske verkar okunnig men vad är DIN-skalan och vart kan man hitta den ?
när jag kollar på information om den så står det Din range:3,5 - 12. fattar noll :D
Och som det står ovanstående så är mina skidors bredd 80mm men på sidan står det att brake bredden är 100mm på bindningarna , passar dom ändå ??

Senast ändrad:
Shreddric sa:
Kanske verkar okunnig men vad är DIN-skalan och vart kan man hitta den ?
när jag kollar på information om den så står det Din range:3,5 - 12. fattar noll :D
Och som det står ovanstående så är mina skidors bredd 80mm men på sidan står det att brake bredden är 100mm på bindningarna , passar dom ändå ??
DIN-skalan förklarar hur hårt fjädern i bindningen är dragen. Ju högre skala desto svårare löser den ut. På look bindningar hittar du DIN-skalan på ovansidan av tådelen, och på sidan av kolven där bak.
Om bredden på skidan är 80mm och bredden på bromsen är 100mm passar det. Det kommer bli ett glapp på 1cm mellan skidan och bromsen på var sida, men jag tror inte att det kommer påverka särskilt mycket. Möjligtvis att skistoppern kan gå sönder om skidan löser ut i hög fart när du åker baklänges, då skistoppern är bredare blir det en annan hävarm. Men några andra nackdelar kan jag inte komma på.

Tillbaka
Topp