Look px12?

Monis

Ny medlem
Look px12?
Jag funderar på att köpa Look PX12 men jag vet inte hur bra de är, Jag hittar bara en recension om den och den är väldigt luddig, någon annan som har erfarenhet om denna bindning?

Look px12?
Den är väl så bra som en plastbindning kan vara, alltså inte speciellt bra. Men väger du inte för mycket och inte åker för hårt så funkar den.

Look px12?
Woot?
allmänt så sägs väll Look bindningar vara väldigt bra om inte bättre än salomons 914
jag undrade om px12 specifikt, menade du att px12 är sämre än vanliga Look?

Look px12?
ja kör på look p12, antar att det är samma bindning ungefär. och den är då fett skön, löser inte ut i onödan, men löser ut då den borde. stabil och allt. pivot teknologi, venne om det är vanligt numera men ;D löser iaf ut uppåt och åt sidorna för att förhindra knä vridningar. om den är minsta lik P12'an så är det en prisvärd och bra bindning.

pejjs /seb

Look px12?
Grejen är att jag vill ha en bindning som inte löser ut i onödan för det är juh jobbigt men jag vill ha en bindning som är stabil i sidovridningar, alltså om man belastar sidorna på den ska den inte lösa ut i onödan för jag ska nämligen köra med duckstance vilket betyder att bindningar står som ett V

Look px12?
Just det du beskriver, att den inte ska lösa ut i sidled är något look px12 jib fokuserat hårt på. Den bindningen är förhållandevis väldigt stabil i sidled (trist om de löser ut när man trycker ifrån i sidled vid uthopp fakie exempelvis) (;

Look px12?
Håller med att bindningen är jävligt bra, det var en omställning från salomon 914fiz räcer bindning som exploderade efter att man har åkt ett tag, Jag hade problem i början med look bindningen därför att jag hade ställt in den fel, var så jävla van salomon.

Tillbaka
Topp