Look px18 inställning

• Trådstartare Trådstartare RWD
  • Start datum Start datum

RWD

Aktiv medlem
Look px18 inställning
Hej!
Har ett par look px18 som jag skall montera om för att passa mina pjäxor. Har varit två andra bindningar monterade innan, så jag tänkte bara flytta tådelen framåt en bit.
Jag är dock tveksam om de kommer vara för hårda för mig då din-skalan börjar på 10.
Väger c:a 80kg och sullängd 323-330 (två olika pjäxor) åker med bra teknik och har tränat/tävlat alpint tills jag var 18år, om än ej på högre nivå. Står på hyfsat i pist och gillar när det är hårt/ på gränsen till isigt underlag. Hade tänkt ha skidorna till lite isigare och sämre snöförhållande både i och utanför pist.
Alternativet är att slänga på ett par nya sth13wtr som jag har liggande, men många hål i skidan redan som sagt. Vore därför kanske onödigt att borra nya hål för look bindningarna bara för att sen inse att jag behöver byta till sth bindningen. Vad tror ni?

Tänkte föresten plugga de gamla hålen med marinepoxi spackel. Vad tror ni om det ? Borde väl bli bättre än vanliga pluggar och möjligt att borra nya hål närmre de gamla?

Look px18 inställning
Jag snyltar in mig på tråden (hoppas det är ok RWD) då även jag står med ett par skidor där jag behöver montera om de Look PX 18 som sitter på.

Jag misstänker att jag behöver andra bindningar, medelmåttig åkare, 190cm, 120kg och sullängd 340mm
Om man kollar DIN på nätet får jag 6,5, även om vikten borde skjutsa upp det lite, och då jag sedan tidigare skidåkning saknar korsband i vänster knä borde jag hålla nere inställningarna.

Look px18 inställning
Helt ok
@Ryden
Jag tog det säkra före det osäkra och bytte bindning. Känns bra :)
Jag har inställt på 8-8,5 och bindningarna löser ut när de ska ( 80kg och 182cm )
Kör på pjäxor med 330mm sula nu.

Senast ändrad:
Look px18 inställning
Vad blev det för bindning?
Skulle du kunna rekommendera någon bindning?
Jag funderar på pivot 14, då verkar det som jag behöver bara borra nya hål för hälen.

Tillbaka
Topp