Look SPX 12 Dual WTR

• Trådstartare Trådstartare RWD
  • Start datum Start datum

RWD

Aktiv medlem
Look SPX 12 Dual WTR
Hej, någon som har erfarenhet av denna bindning?
Kan den jämföras med Griffon ? Funkar den till bredare skidor 105-115mm eller är en Griffon att föredra då? Läste någonstans att de funkar bra på skidor upp till c:a 100mm.
Ska ju vara väldigt bra elasticitet i dem också vad jag har förstått.
Till saken hör att jag kan få dem c:a 4-500 kr billigare än Griffon ID och kommer ha dem till ett 3:e par skidor så tänkte hålla nere budgeten på detta par.

Look SPX 12 Dual WTR
Det är i princip som en griffon, bara att DIN skalan slutar på 12 istället för 13.

Och att den är kompatibel med WTR sulor, på griffon är det markers Sole ID som även tar gripwalk.

Senast ändrad:
Look SPX 12 Dual WTR
Läste här i freerides artkel om Gripwalk och WTR att bindningar med Dual WTR även klarar Gripwalksulor.
Men vad jag förstått så klarar även Griffon ID WTR-sulor.
Nu är jag inte säker på vilken sula jag har (Tecnica cochise från 2016 som jag även har "Dynafit- touring/ tec-sulorna" till. Vore ju bra om man kunde ha bara dem och slippa byta.

https://www.freeride.se/pjaxstandarden-wtr-ar-dod-lange-leve-gripwalk/

"I verkligheten blir det så att de pjäxor som har WTR-sulor idag kommer fortsätta att fungera i WTR, MNC och Sole-ID-bindningar, efter att de har justerats rätt. WTR-sulor är däremot inte certifierade och från tillverkarna garanterade att fungera i GripWalk-bindningar. Om vi går till bindningssidan så är WTR-bindningar är kompatibla med GripWalk-sulor efter justering, och i DUAL WTR-bindningar funkar GripWalk-sulor utan justering när bindningen är ställd på Alpine*."

Tillbaka
Topp