Lördags godis (Fields)

Lördags godis (Fields)
mja. den sämsta kungsberget filmen iaf

kvaliten och filmningen är ju inte så bra
redigeringen och åkningen är väll helt ok

sen tycker jag inte de va dålig musik men att ha en musik genre genom hela filmen funkar inte, blir otroligt drygt. variera!

dock var de roliga texter och de va skön glädje i filmen

Senast ändrad:
Lördags godis (Fields)
kvallan SÖG läg up den i så bra kvalla så att man slipper tittan på lagg skit

Lördags godis (Fields)
VEhrling sa:
kvallan SÖG läg up den i så bra kvalla så att man slipper tittan på lagg skit
Lugn pojken,Skicka en extern hårddisk eller varför inte en hel dator? Till mig:
Vretbo Vägen 32 812 41 Gästrike-Hammarby

Då Ska du få den i full kvalité! TRor du jag skulle lägga upp en film i halvkass kvalité OM jag hade tillgång till att få den i FULL kvalité?

Tack för ALL kritik,Mer uppskattas.

Ni som inte gillar redigeringen:
Vad är det som fattas? Effekter? Om man kollar på proffesionell skidfilm så tycker jag det inte är någon effekt alls? Möjligtvis någon flash här och där? Några svartvita klipp.

Nästa år kommer en till film iaf. MED reggae (ska fråga nleek om tips på RIKTIG reggae)

Lördags godis (Fields)
ekdahl sa:
va i hela helvete är det här för jävla påhopp, hämnd kommer.
Inge illa menat : D Tyckte bara att det var roligt : ) Om du vill skriva Kalle nåt så heter han ENGLUNDAAAAAAAAAAAAA @ freeride. ; D

Senast ändrad:
Lördags godis (Fields)
kellner sa:
nleek sa:
dom kortfilmer jag sett ni redigera har varit mkt bättre dettta känns som ett hopkast. för timing kan ju vara svårt samtidigt till sådan här musik men samtidigt så känns de knappt som ni försökt
jovisst det kan jag också hålla med om. men endå är den att det är inte alltid redigeringen som betyder allting. jovisst är det fett nice med en sjukt cleant redigerad film.

men den här filmen var ju skön endå ? och det beror ju på skidglädjen som dem visar upp tillsammans med ett par fina glada låtar. det är det jag iallafall tycker gör filmen helt sjukt skön .

peace
håller me!

Lördags godis (Fields)
Swanbeck sa:
det va ett jävla tjat här!
ladda om du vill se den annars kan du ge fan i de !
grejen är den att min vanliga dator är trasig för tillfället, så jag sitter på en liten bärbar sak med windows 2000. dessutom har den så pass lite plats på hårddisken att om jag försöker ladda hem den så kommer den bli överbelastad och förmodligen sprängas. därför väntar jag på att man kan se den direkt på länken.

Lördags godis (Fields)
Huggybear sa:
Swanbeck sa:
grejen är den att min vanliga dator är trasig för tillfället, så jag sitter på en liten bärbar sak med windows 2000. dessutom har den så pass lite plats på hårddisken att om jag försöker ladda hem den så kommer den bli överbelastad och förmodligen sprängas. därför väntar jag på att man kan se den direkt på länken.
Och den verkar aldrig komma.

Men om du verkligen vill se den så kolla den på google:
http://video.google.com/videoplay?docid=-6668202929500118729&hl=en

Senast ändrad:
Lördags godis (Fields)
jeppenator sa:
HAHAHAA EEEEKDDAAAAHL vart ääägd

gillade miljonärens lilla feature också;)

gryym film grabbar! enorm glädje igenom hela filmen, roliga ideer med texter å övergångar.. grymt roligt allting! UNDERBART

SKITBRA helt enkelt:D
håller med jeppe en skitrbra film

Lördags godis (Fields)
Jag hade högre förväntningar på denhär filmen faktiskt. En liten flopp skulle man kunna säga. Mycket hängde ju på att kvaliteten är som den är men allt det andra var ju inte "Top of the line" det heller. Känns som om filmen gjordes lite hastigt och lustigt. Har ni bara lagt in några låtar slumpvis som det stod raggae på i Itunes?(måste ju finnas raggaelåtar med mer känsla) Och så känns det som ni tog dom flesta klipp ni hade för att få till en lång film? (det gjorde vi grymt i Almost och lite i WOF med). Sen känns inte klippen tajmad till musiken men det kan jag tänka mej är svårt till sånnahära skumma låtar.
Du skulle lagt ner lika mycket tid som på FRTV filmen AE för den är ganska nice redigerad.

O.A.O (over and out)

Lördags godis (Fields)
WilheIm sa:
Jag hade högre förväntningar på denhär filmen faktiskt. En liten flopp skulle man kunna säga. Mycket hängde ju på att kvaliteten är som den är men allt det andra var ju inte "Top of the line" det heller. Känns som om filmen gjordes lite hastigt och lustigt. Har ni bara lagt in några låtar slumpvis som det stod raggae på i Itunes?(måste ju finnas raggaelåtar med mer känsla) Och så känns det som ni tog dom flesta klipp ni hade för att få till en lång film? (det gjorde vi grymt i Almost och lite i WOF med). Sen känns inte klippen tajmad till musiken men det kan jag tänka mej är svårt till sånnahära skumma låtar.
Du skulle lagt ner lika mycket tid som på FRTV filmen AE för den är ganska nice redigerad.

O.A.O (over and out)
Tack för kritiken Wilhelm,Bra skrivet. Det stavas reggae ;) Låtvalet har varit fett svårt tycker jag. Har "köpt" och "köpt" men hittade inga som var riktigt sköna och ändå gick att redigera till. Vi valde dem (eller mest jag ?) för att dem var lätta att redigera till.

Men till nästa film har vi funderat på att inte köra reggae rakt igenom (för allas skull på FR eftersom dem flesta inte diggar reggae)

Vad menar du för klipp? menar du t.e.x dem när simon och jag flummar? Eller menar du något åk klipp? Simon & min del var ju bara att visa att vi skiter i allt hoppande och att vi försöker ha roligt i backen till 101,59%

Mer kommer ifrån rasta films iaf : D

Lördags godis (Fields)
Ska ta och skriva lite vad jag tyckte om filmen

Till att börja med så tyckte jag introt var lite segt och långdraget, en snabbare låt och kortare klipp skulle sitta fint. Sen tycker jag inte tajmningen med musiken inte är på topp hela tiden, visst är det mesta tajmat men dock en del missar. Något annat som jag tänkte på är att det ibland var för lång tid mellan klippbytena och på så sätt lite segt (Dock är det en högst personlig åsikt, jag gillar snabba byten så man får lite fart i filmen). Annars är redigeringen sjysst med roliga texter och lagom med flashar och andra små effekter. Mycket humor är alltid kul att ha i filmen och det tycker jag ni lyckas bra med (Eftertexten var skön), var dock på några ställen som ni skulle ha sänkt musiken så man hörde bättre vad ni sa. Redigeringen känns dock bättre på de kortfilmer ni har gjort, jag vet att du kan Alex. Fr-filmen och promosarna var grymt redigerade.

Filmningen är delvis bra och delvis mindre bra, detta är något jag själv har märkt är ett väldigt stort problem då det tar sån tid att hela tiden filma med stativ och hitta snygga vinklar. Man vill ju hellre åka så mycket som möjligt! Sen tar man dessutom klipp som annat folk har filmat utan stativ osv. Personligen tycker jag även att alla fisheyeklipp borde vara mer inzoomade så man slipper den jobbiga kanten. Åkningen är väl inte det viktigaste egentligen men den är både bra och mindre bra, kanske hade kunnat skippa en del klipp för att få en lite kortare film.

Sen till musiken. Reggae är svårt att redigera till har jag själv upptäckt och för att få en bredare film så de som inte har upptäckt den underbara reggaen än så kan en mer blandad musik passa in. Dock tycker jag reggaen i filmen är lite halvtaskig. Två dåliga reggaecovers (Don't stop & The first cut is the deepest), för mycket absolute reggae skit (Samma som tidigare + I wanna... och Don't turn around), dock plus för K'naan-låten som är helt underbar (fast det är ju inte reggae:P) och några till. Aja, det är väl också personligt men ska man göra en reggaefilm kan man inte mestadels ha popreggae, where's the roots?

Aja, keep up the good work och fortsätt göra filmer =)
Peace

Senast ändrad:
Lördags godis (Fields)
Rastavibrationer sa:

Till att börja med så tyckte jag introt var lite segt och långdraget, en snabbare låt och kortare klipp skulle sitta fint. Sen tycker jag inte tajmningen med musiken inte är på topp hela tiden, visst är det mesta tajmat men dock en del missar. Något annat som jag tänkte på är att det ibland var för lång tid mellan klippbytena och på så sätt lite segt (Dock är det en högst personlig åsikt, jag gillar snabba byten så man får lite fart i filmen). Annars är redigeringen sjysst med roliga texter och lagom med flashar och andra små effekter. Mycket humor är alltid kul att ha i filmen och det tycker jag ni lyckas bra med (Eftertexten var skön), var dock på några ställen som ni skulle ha sänkt musiken så man hörde bättre vad ni sa. Redigeringen känns dock bättre på de kortfilmer ni har gjort, jag vet att du kan Alex. Fr-filmen och promosarna var grymt redigerade.

Filmningen är delvis bra och delvis mindre bra, detta är något jag själv har märkt är ett väldigt stort problem då det tar sån tid att hela tiden filma med stativ och hitta snygga vinklar. Man vill ju hellre åka så mycket som möjligt! Sen tar man dessutom klipp som annat folk har filmat utan stativ osv. Personligen tycker jag även att alla fisheyeklipp borde vara mer inzoomade så man slipper den jobbiga kanten. Åkningen är väl inte det viktigaste egentligen men den är både bra och mindre bra, kanske hade kunnat skippa en del klipp för att få en lite kortare film.

Sen till musiken. Reggae är svårt att redigera till har jag själv upptäckt och för att få en bredare film så de som inte har upptäckt den underbara reggaen än så kan en mer blandad musik passa in. Dock tycker jag reggaen i filmen är lite halvtaskig. Två dåliga reggaecovers (Don't stop & The first cut is the deepest), för mycket absolute reggae skit (Samma som tidigare + I wanna... och Don't turn around), dock plus för K'naan-låten som är helt underbar (fast det är ju inte reggae:P) och några till. Aja, det är väl också personligt men ska man göra en reggaefilm kan man inte mestadels ha popreggae, where's the roots?

Peace
Tack för kritik. Jag håller med om det du säger, allting faktist:P Men nästa år kommer vi har kortare film, soliga väder klipp, inte sketchy klipp. Bara det bästa för att få en bättre film, sedan tänker vi inte köra Reggae genom hela filmen, kanske en låt. Vänta på sommarfilmen. Då kommer det vara bättre får vi hoppas!

Lördags godis (Fields)
Rastavibrationer sa:

Peace
WALL OF TEXT HITS MY FACE FOR 10k
I DIE :<

Lördags godis (Fields)
Swanbeck sa:
Bra då slipper jag, trodde nästan att jag var tvungen
rant.gif

Lördags godis (Fields)
artisty sa:
mja. den sämsta kungsberget filmen iaf

kvaliten och filmningen är ju inte så bra
redigeringen och åkningen är väll helt ok

sen tycker jag inte de va dålig musik men att ha en musik genre genom hela filmen funkar inte, blir otroligt drygt. variera!

dock var de roliga texter och de va skön glädje i filmen
Sämksta vill jag inte påstå. kanske inte den bästa kvaliten men lätt en fet film och grym redigering. 7/5 till AE och teamet

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp