lurad eller?

NinjaBoii

Ny medlem
lurad eller?
tjenare!

det är så här att jag sitter här hemma och har väntat på en leverans med skidor och bindningar från skidbutiken. har skickat en massa mail och frågat hur det går med leveransen och grejer men får aldrig något svar. innan jag hade beställt var dom hur trevliga som helst och svara på alla mina mail, men efter jag hade lagt min beställning så svarade dom inte mer på mina mail. fick dock svar på ett mail, svaret var:

"Hej Martin

Tyvärr inte, alla leveranser från Atomic importören är försenad. Ny förväntad leveranstid är veckan 48.

Vi beklagar jätte mycket för förseningen.

Mvh

Skidbutiken.com"

efter det är dom omöjliga att få tag på....

har jag blivit lurad? kan man säga upp sin beställning på något vis? (när man inte får något svar av dom)

sen undrar jag även om det är någon som vet en hemsida eller någon butik i sverige som säljer Atomic Punx 10/11 182cm? sen ett par bindningar som håller för lite smällar dvs lite kvalité! (gärna på samma ställe)

min skidsäsong börjar nu den 11:e dec, så blir till att köra på dom gamla skidorna så länge.

någon annan som upplevt detta av www.skidbutiken.com

peace

lurad eller?
Jag har beställt från skidbutiken en gång och allt gick hur fint som helst. Det är nog så att skidorna är något försenade men om du är orolig RING i stället om du inte redan gjort det. Du har rätt till att ångra köpet.

lurad eller?
Jag beställde ett par Armada AR7 från Skidbutiken 16 November, stod att leveransen skulle ske V.46, sen skickade jag ett mail och frågade varför jag fortfarande inte fått min leverans, de svarade inte på det mailet och nästa dag stod det att leveransen skulle ske mellan vecka 47-48. På Måndagen V.49 hade jag fortfarande inte fått min leverans och jag skickade ännu ett mail.

De svarade att de var hemskt ledsna över förseningen och sa att leveransen skulle ske denna vecka. Nu är det Torsdag och har fortfarande inte fått någon leverans. Det står fortfarande v.47-48 på hemsidan.

Jag börjar bli rätt orolig att jag inte kommer få mina skidor i tid då jag åker iväg 25 december. Bör man förbereda sig för att beställa från en annan sida?

lurad eller?
Klopare sa:
Jag beställde ett par Armada AR7 från Skidbutiken 16 November, stod att leveransen skulle ske V.46, sen skickade jag ett mail och frågade varför jag fortfarande inte fått min leverans, de svarade inte på det mailet och nästa dag stod det att leveransen skulle ske mellan vecka 47-48. På Måndagen V.49 hade jag fortfarande inte fått min leverans och jag skickade ännu ett mail.

De svarade att de var hemskt ledsna över förseningen och sa att leveransen skulle ske denna vecka. Nu är det Torsdag och har fortfarande inte fått någon leverans. Det står fortfarande v.47-48 på hemsidan.

Jag börjar bli rätt orolig att jag inte kommer få mina skidor i tid då jag åker iväg 25 december. Bör man förbereda sig för att beställa från en annan sida?
Ring till dom och fråga, du har ju rätt att avbryta köpet om jag inte minns fel..

lurad eller?
ja jag hade tänkt göra det imorgon, ja det borde jag väl få göra? valde ändå UPS COD betalningssätt så har inte betalt något. Funderar på att beställa från Sports-conrad istället. då det går på 519euro och betalar 5300kr på Skidbutiken..

lurad eller?
både atomic och salomon (samma firma) har problem med leveranserna i år.
Förmodligen har Skidbutiken själv inte koll på när sakerna kommer att levereras till dem.
Tråkigt för dig som väntar, men svårt att försäkra sig mot om man handlar på internet.

lurad eller?
Har ett par Atomic punx 10/11 150cm långa, och dom beställde jag någonstans i Österrike, dom skidorna fans i andra längder också.

Senast ändrad:
lurad eller?
jag ringde idag och fick svar av en finne som prata svängelska. det är alla bindningar som är försenade, och de ska tydligen få in dem på onsdag. Han lova mig att få dem innan jul till 99,9% men bad mig ringa om onsdag.

Bad dock min finsktalande far att ringa upp honom och han gjorde det nyss. Det han fick ut av honom är att det är alla bindningar som är försenade och att de försökt med alla möjliga sätt för att fixa det och att det just nu är ett stort problem men att de inte kan göra så mycket eftersom det inte är deras fel.

Han lovade dock att paketet ska levereras till jul och att de sätter på andra bindningar för samma pris om bindningarna inte kommer som planerat.

blir det akut läge anlitar dem något som han kallade specialdelivery UPS. leveransen sker från Finland till Sverige på 1dag.

Så ett tips för er som har problem, ring och kolla vad det är som är felet för just eran beställning, och om det går att lösa på andra sätt. För det känns lite lugnare nu när man vet vad som pågår!

lurad eller?
Här är min korrespondens med skidbutiken.com.

-----------------------------------------------------------------------------------
to: info@skidbutiken.com
date: Wed, Dec 8, 2010 at 1:52 PM

Hello!

This is the second time i mailing you. I\\\'ve mailed before and also
tried to call you but I\\\'ve never got an answer.

I have ordered a pair of Dynastar Legend Sultan 85, 184 cm with Look
Pivot 14. Order number: XXXXXXXXX.

On your homepage it says it\\\'ll be delivered week #47-48, but that was
last week. I wonder about the status of them right now, have you got
them in stock? When can I expect delivery?

Tank You!
-----------------------------------------------------------------------------------
date: Thu, Dec 9, 2010 at 11:39 AM

Hi Erik

Sorry for this late email!

We have not received Dynastar skies yet

We expect first delivery of Dynastar skies the next few days however no later than next week.

So estimated delivery is next week!

Best regards

Skidbutiken.com
OK att de inte har fått in grejerna från leverantörerna, det är inte så mycket de kan påverka. Men de skulle ju kunna informera lite bättre vad som händer och när varorna kan tänkas anlända.

Jag har fortfarande inte fått några skidor, eller några n besked, men jag åker iväg 7 januari så tills dess hoppas jag att de har kommit.

Tillbaka
Topp