Lurar i hjälmen

ChasingPow

Aktiv medlem
Lurar i hjälmen
Tjena!

Trådlösalurar i hjälmen vad kör ni? Har strippat ett par från bågen och så mycket det går runt högtalarna men de trycker fortfarande på öronen efter en stund...har testat med både min Smith och oakley hjälm..trodde oakleyn skulle fungera då öronfickorna va lite djupare men icke..

Någon annan idé med lurar och hjälm som inte heter in-ear??

Lurar i hjälmen
Jag kör med dessa.
Inte för att lyssna på.musik då jag inte tycker det hör hemma i naturen utan för att bekvämt kunna svara i telefonen

Lurar i hjälmen
Har tidigare haft lite problem med att det skaver i öronen när man har större lurar under hjälmen, men sist testade att åka med ett par "hörlurar med pannband" som också kallas för sovhörlurar för de är extra tunna och bekväma. Måste säga att det funkade riktigt bra, inget skav, och dom satt perfekt under hjälmen. Kopplas med bluetooth och har inbyggd mikrofon så man kan ha koll på telefonen och även svara på samtal. Rekommenderas!
Köpte mina från preparedsweden men finns säkert på andra ställen med.

Lurar i hjälmen
POC Obex MIPS Communication har lurar som är rätt så rymliga och inte trycker på öronen. Däremot så är det en rätt så dyr hjälm. Både jag och min äldsta son kör med dessa lurar till våra hjälmar. Fanns tidigare att köpa som reservdel om man redan hade Obex hjälmen som vi hade, men inte nu längre verkar det som.

Lurar i hjälmen
Väcker nytt liv i tråden - Vad är er lösning på att ha musik i hjälmen? Har en äldre hjälm med inbyggda lurar, men dessa är ganska kass kvalle med lågt burkigt ljud, så vill hitta en bättre lösning. Har fnulat över några lösningar, uppskattar alla tips!

1: In-ear lurar

+ Finns flera med bra ljudkvalitet
+ Liten passform

- Pluggar igen ganska ordentligt vilket ger bra ljud men man hör sämre vilket kan vara en risk i backen
- Kan bli obekvämt under längre perioder
- Risk att tappa när man tar av hjälmen

2: Båghörlurar

+ Ligger ovanpå örat så man hör andra åkare bättre

- Svårt att få in i en hjälm

3: Slakta ett par hörlurar och stoppa in i fodret

+ Kan använda högkvalitativa hörlurar
- Måste slakta både foder och ett par lurar

Jag kan svara att jag har läst någon tråd på Freeride med den här lösningen men jag kan inte hitta den - Är det så enkelt som att man skaffar en hjälm med foder på insidan, sliter upp detta och trycker in ett hörlurar i utrymmet? Kallas dessa hjälmar något speciellt? Alt finns det hjälmar med ett sånt här utrymme redan förberett?

Lurar i hjälmen
Har nedanstående, fantastiskt prisvärda. Funkar bra med hjälm. Man har råd att tappa dem i backen… Fint ljud. Ingen brusreducering. Mkt praktiskt med inbyggd laddsladd.

Lurar i hjälmen
Rekommenderar https://www.aleck.io/products/nunchucks och någon smith hjälm som de passar i exempel finns på deras hemsida. Körde Aleck hörlurarna hela föregående säsong och var som en ny värld.
Har den gamla varianten på hörlurarna och knappt dragits 30% av batteriet hel dag i backen i runt -15 grader i sälen i januari.
Kan enkelt pausa musiken genom trycka på öronmuffen när svenskar älskar att börja kallprata i skidliften ;) De har även en app som man kan koppla ihop polarna och snacka med, fungerar även man inte har aleck hörlurar.

Lurar i hjälmen
Jag har dom enbart för att kunna svara och ringa samtal, och någon enstaka gång om jag åker lift själv så kör jag lite musik. När man åker vill man ju kunna vara uppmärksam på de som åker samtidigt i backen så då kan man ju inte ha någon musik samtidigt. Visst lyssnar jag på musik när jag kör bil så det kanske är ett konstigt resonemang när man åker skidor eller?

Lurar i hjälmen
Rekommenderar https://www.aleck.io/products/nunchucks och någon smith hjälm som de passar i exempel finns på deras hemsida. Körde Aleck hörlurarna hela föregående säsong och var som en ny värld.
Har den gamla varianten på hörlurarna och knappt dragits 30% av batteriet hel dag i backen i runt -15 grader i sälen i januari.
Kan enkelt pausa musiken genom trycka på öronmuffen när svenskar älskar att börja kallprata i skidliften ;) De har även en app som man kan koppla ihop polarna och snacka med, fungerar även man inte har aleck hörlurar.
De kommer med något nytt snart…. 😍😜🤣

Tillbaka
Topp