Madrid eller kahalani.

Madrid eller kahalani.
Hej,jag är en ny börjare på longboard.Min polare köpte sin för kanske en månad sedan,det vart en madrid snakeskin 39 för 2200 på teamsportia.Jag undrar nu vad det är för skilnad mellan den och kahalani surf igentligen.Har bara testat hans bräda och tycker att den är bra men alla säger att madrid är kasst,så vilken bräda tycker ni att jag ska köpa?Mvh:linus

Madrid eller kahalani.
Kahalani såklart! Dom har sjukt sköna deck, galet sköna former, flex osv. Sen vet jag inte riktigt vad för truckar och hjul det följer med på madrid, lär väl gå att välja, men på Kahalani är de ju iallafall Randal 180 som är galet sköna och bra truckar, sen kan du välja mellan Abec 11, orangatang hjul osv. och båda dom är väldigt sköna hjul :) Också är Kahalani decken otroligt fina! :)

Senast ändrad:
Madrid eller kahalani.
Det är ju inte riktigt samma prisklass på dessa märken heller. Det är ju som alltid - du får vad du betalar för. Har själv en Madrid som passar mig perfekt, grymt skön.

Madrid eller kahalani.
Jag tänker faktiskt hoppa in och slå ett litet slag för Madrid även om jag älskar Kahalani. Köpte en Madrid bräda till tjejen för några dagar sen, och kan inte sluta leka med den. Jag har själv en Loaded Dervish, så där snackar vi en helt annan prisklass och ändå gillar jag Madriden. På den jag köpte satt det Gullwing truckar och Cadillac 70mm 80a hjul. Alltså riktigt godkända grejer för det låga priset av 2200. Brädan i sig känns gedigen och välkonstruerad. har råkat köra in den i väggen 3-4 ggr och finns inte minsta tecken på spricka i den.

Men visst, tjejen vill bara ha den och cruisa fram och tillbaka till affären och hänga med mig när jag leker lite, så hon har inga höga slide eller downhill ambitioner. Om du vet att du kommer åka mycket longboard och verkligen vill utvecklas så kan det löna sig att du investerar direkt i en Kahalani bräda med randall/paris truckar och kanske ett par orangatang hjul eller några sköna Abec11 retro hjul. Men om du bara vill ha den att glida med och lära dig åka longboard är Madriden riktigt bra!

Bara mina 2 cent =)
Lycka till!

Madrid eller kahalani.
Det är några få som hela tiden gör inlägg på alla longboardforum om att billiga longboards är skit och att bara dyra på Kahalani är bra.
Undrar varför dom barnsliga ungarna inte skriver ut sitt namn. Känns patetiskt att läsa deras dissande hela tiden Dessutom är det inte sant. Visst kan man åka bra på t.ex. en Madrid det hänger mer på vilken setup man använder. Tror dom flesta vet att det är så. Men ändå det är så barnsligt att hålla på att skriva ner allt och alla utom sitt eget märke.

Madrid eller kahalani.
vallasen sa:
Det är några få som hela tiden gör inlägg på alla longboardforum om att billiga longboards är skit och att bara dyra på Kahalani är bra.
Undrar varför dom barnsliga ungarna inte skriver ut sitt namn. Känns patetiskt att läsa deras dissande hela tiden Dessutom är det inte sant. Visst kan man åka bra på t.ex. en Madrid det hänger mer på vilken setup man använder. Tror dom flesta vet att det är så. Men ändå det är så barnsligt att hålla på att skriva ner allt och alla utom sitt eget märke.
+2

Madrid eller kahalani.
simonthyrberg sa:
vallasen sa:
+2
Du har helt rätt i det du säger vallåsen, men saken är den att TS kankse inte har råd att först köpa en bräda att lära sig på, och sen, när han blivit bättre, byta ut truckar och hjul. Då känns det ju lite mr värt att köpa sig bra skit redan från början. (SOM SAGT, BRÄDAN ÄR INGET FEL PÅ, DET ÄR TRUCKARNA OCH HJULEN SOM ÄR KASSA)

Madrid eller kahalani.
MIn kompis hade en madrid bräda och den gick av vid landningen på en sw;up 360, bara på marken stillastående så ja tror att kahalani är ett bättre val!

Dessutom har ja provåkt både hans madrid bräda och en kahalanibräda, dock vet ja inte prisskillnaderna på dom brädorna men kahalanin var skönare iaf!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp