Jag tänker faktiskt hoppa in och slå ett litet slag för Madrid även om jag älskar Kahalani. Köpte en Madrid bräda till tjejen för några dagar sen, och kan inte sluta leka med den. Jag har själv en Loaded Dervish, så där snackar vi en helt annan prisklass och ändå gillar jag Madriden. På den jag köpte satt det Gullwing truckar och Cadillac 70mm 80a hjul. Alltså riktigt godkända grejer för det låga priset av 2200. Brädan i sig känns gedigen och välkonstruerad. har råkat köra in den i väggen 3-4 ggr och finns inte minsta tecken på spricka i den.
Men visst, tjejen vill bara ha den och cruisa fram och tillbaka till affären och hänga med mig när jag leker lite, så hon har inga höga slide eller downhill ambitioner. Om du vet att du kommer åka mycket longboard och verkligen vill utvecklas så kan det löna sig att du investerar direkt i en Kahalani bräda med randall/paris truckar och kanske ett par orangatang hjul eller några sköna Abec11 retro hjul. Men om du bara vill ha den att glida med och lära dig åka longboard är Madriden riktigt bra!
Bara mina 2 cent =)
Lycka till!