Mail-bombad av Freeride-siten?

PisteCarver

Aktiv medlem
Hej,

Någon mer än jag som sedan någon dag blir automatiskt "mail-bombad" av Freeride-siten?

Jag har redan från början markerat i min medlemsprofil att jag inte vill ha email när någon svarar i en tråd etc., och det har fungerat alldeles tills nu. Nu drösser det in med tjogtals av emails varje dag, som notifieringar varje gång någon gör ett inlägg i en tråd mm.
Har det blivit något fel på siten? (vill ju inte markera Freeride som "junk-mail" i min Outlook).

1642501638929.png

johan

Administrator
Hej,

Någon mer än jag som sedan någon dag blir automatiskt "mail-bombad" av Freeride-siten?

Jag har redan från början markerat i min medlemsprofil att jag inte vill ha email när någon svarar i en tråd etc., och det har fungerat alldeles tills nu. Nu drösser det in med tjogtals av emails varje dag, som notifieringar varje gång någon gör ett inlägg i en tråd mm.
Har det blivit något fel på siten? (vill ju inte markera Freeride som "junk-mail" i min Outlook).

Visa bilaga 15404
Vi gillar inte spam så du styr själv vilka mail du ska få. Låter som du mail-bevakar en tråd som du inte vill bevaka. Här kan du styra bevakning av trådar

PisteCarver

Aktiv medlem
Vi gillar inte spam så du styr själv vilka mail du ska få. Låter som du mail-bevakar en tråd som du inte vill bevaka. Här kan du styra bevakning av trådar
Ja, men jag har ju sedan tidigare avmarkerat (se ovan) att få mail vid bevakningen av trådar. Har bara bevakning med push-notiser och den lilla röda symbolen vid "klockan" uppe till höger på skärmen.
Har inte ändrat någon inställning, mailen började bara plötsligt att vräka in i mailboxen.

johan

Administrator
Ja, men jag har ju sedan tidigare avmarkerat (se ovan) att få mail vid bevakningen av trådar. Har bara bevakning med push-notiser och den lilla röda symbolen vid "klockan" uppe till höger på skärmen.
Har inte ändrat någon inställning, mailen började bara plötsligt att vräka in i mailboxen.
Du kan fortfarande bevaka en tråd med mail om du har den inställningen för en enskild tråd. Inställningen ovan påverkar inte tidigare bevakningar. Så mitt tips är att du går in på länken jag skickade, vi har inte gjort någon ändring.

johan

Administrator
Tittade även på min "bevakningslista" och email är avmarkerat.
Visa bilaga 15405
"E-post" innan "besök" betyder att du har e-postaviseringar aktiverat för dessa trådar.

Du kan avsluta e-postbevakning för enskilda trådar genom att markera dessa och scrolla ner och välja "Inaktivera e-postbevakning".

Eller så kan du avsluta alla e-postbevakningar samtidigt, genom "Hantera bevakade trådar" och "Inaktivera e-postbevakning"

PisteCarver

Aktiv medlem
"E-post" innan "besök" betyder att du har e-postaviseringar aktiverat för dessa trådar.

Du kan avsluta e-postbevakning för enskilda trådar genom att markera dessa och scrolla ner och välja "Inaktivera e-postbevakning".

Eller så kan du avsluta alla e-postbevakningar samtidigt, genom "Hantera bevakade trådar" och "Inaktivera e-postbevakning"
Tack för blixtsnabb support!(y)

Har ändrat här, hoppas det funkar.
1642503115855.png

johan

Administrator
Tack för blixtsnabb support!(y)

Har ändrat här, hoppas det funkar.
Visa bilaga 15407
Som en extra koll kan du besöka bevakningssidan igen och försäkra dig om ett "E-post" försvunnit från de trådar du fick e-post.

Kanske även ska tillägga till andra läsare av tråden att bevakningen bara skickar ett mail, du måste sen besöka tråden igen för att få ytterligare ett mail, så det finns ingen risk att bli mailspammad om du bevakar en populär tråd och inte besöker oss på ett tag.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp