Makedonien

Fluff

Medlem
Makedonien
Åker ner till Skopje och Makedonien en lång weekend i december. Jag kommer bo i Skopje men åker dagsturer upp i bergen. Om det är någon som varit nere och känner till skidåkningen och området kom gärna med tips och ideer.

Tack på förhand!

Makedonien
1993 hade de riktiga skitgrejor i uthyrningen i Popova Shapka....
Vaga minnen av området, men 1400 m låter som ljug i mina öron.

Makedonien
I Papova Shapka ska det tydligen finnas Cat-skiing också. Så även om inte fallhöjden i systemet är så mycket som uppges så finns kanske förutsättningar runt om kring.

Makedonien
Finns cat ski i Papova Shapka för vem som helst att boka in sig på egen hand? Eller är det bara Lapoints guidade turer som kör där nere?

Makedonien
Jag varit i direkt kontakt med Cat skiing firman och det verkar fungera dom är dock inte så duktiga på att hålla kontakten och priserna skiljer sig inte nämnvärt.

Makedonien
Vad heter firman? Även om inte priserna skiljer så mycket så kanske man vill åka dit när inte Lapoint kör. För de kör bara ett par veckor per säsong som jag förstått det? Ska du dit i vinter?

Makedonien
http://eskimo-freeride.com/

Är nog sidan du är ute efter rikard_o

Jag reser ner till Makedonien onsdag 2/12 och har varit en del i kontakt med Eskimo-freeride. Jag har fått pris för en dag men med boende. Jag kommer bo nere i Skopje när jag är där och vill ha pris utan boende. Vilket jag fortfarande väntar på. Det ser dock ganska mörkt ut vad det gäller snö just nu. Så vi får se

Makedonien
Ska till Popova Shapka med Lapoint vecka 9...då är det den beryktade stockholmsveckan hemma i Åre...så om man inte vill åka puckel/is så e de bara att packa väskan å sticka...är stokad som fan inför det här....får äntligen riktig glädje av mina 140mm underfoot =)

Makedonien
Någon som kan säga något om åkningen där? Funderar på att ta flyg ner till Belgrad i vinter och därifrån sticka till någon ort. Borde jag välja Makedonien?

Makedonien
Någon som har varit där i vinter? Skall dit på Cat-Skiing med Lapoint travel om ett par veckor så man är ju nyfiken på vad det är för resa man köpt egentligen.

Tillbaka
Topp