Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
10-12 meter är inte omöjligtMans_Hilling sa:Nu tror jag du överdrev en aning? 10-12 meter? Jaja. Iaf, när du börjar hoppa, börjar köra lagom hastighet, på ett hopp som har platå, men kicken skall INTE vara högre än platån. (mao inga sådana hopp du ser i filmer, där du har en kick, sen så går det lodrätt ner 3 meter, sen kommer platån och den är x antal meter, och sen kommer landningen).
Börjar köra, lite försiktigt, kolla hur långt du flyger med olika hastigheter, och sen så satsar du lite extra för att komma över hela skräpet. Man lär sig hur mycket man behöver satsa, det tar inte så lång tid. Som så många andra har sagt, det är lättare att landa i landningen än på platån... Där studsar man bara som en lite boll. Luta dig också framåt i landninge, så du har kroppen i en 90 graders rät vinkel mot landningen (alltså, du skall inte landa med kroppen helt rakt upp, utan något framåtlutad, detta för att inte rammla bakåt i hoppet...)
Lycka till...
behöver jag gissa på att walters skidkarriär har varit full av skador...Walter_Gropius sa:tips för att bli bra på att hoppa (från en som hoppat en hel del).
1. hoppa alltid i hopp som du tror är över din förmåga.
2. ladda mer än du tror
3. tveka inte (andra komer över platån, det gör du med).
4. om man inte ridkerar nåt så uppnår man ingenting.
det stämmer. för er killar. tjejer laddar 98 % av gångerna för lite.Viken_80 sa:Det där som Walter Gropius skriver om att ladda mer än du tror stämmer 9 av 10 ggr men den där 10 ggn är inte så kul. jag var i sälen och åkte och fick för mig att jag skulle hoppa på ngt big jump, tänkte just på det här att man ska ladda mer än vad man tror. Jag åkte mot hoppet i rätt hög fart...tog sats...och landade. problemet var bara det att jag hoppade ca 10-12 mater för långt och landade helt platt. Resultat: Muskelfästet under knät gick åt helvete. Ladda mer än du tror men var försiktig!!!
//magnus
hahahahahahaha......såvvida du inte åker med mig då!tittti540 sa:jag tycker att de är LAME att åka me tjejer. tjejer är oftast rätt mesiga och säger typ: neej du behöver inte göra de där om du inte vill, neeeej du kan göra de en annan dag, neeej ja vååågar inte blaha blaaha
tror inte att nån tjej har peppat mej nånsin till att göra nya grejer utan de är de bara killar som har gjort.
oftast är de roligt att ha nån tjej med bara hon inte e feg men asså vill man lära sej nåt nytt e de värdelöst att bara va me tjejer.
snarare inte, det är svårare o landa i puder, hitta ett mjukt hopp istället! tex ett nypistat.lleberg sa:Det är ju helst klart att rekomendera att hoppa och landa i pudersnö, då bruakr man lära sig hur man ska gå in i hoppet, sen man man försöka lära sig att landa.