havreboll
Aktiv medlem
Mannen, myten, legenden... @La_grave
@La_grave, denna legend vars blotta närvaro får bergen att skaka, trådskapare att vackla och utrustning att smulas sönder men som ingen någonsin har lyckats filma!
Han straigthlinar glaciärer uppåt, ställer sina DIN 150 bindningar i botten och skruvar sedan åt dem ytterligare ett halvt varv. Han åker på stålbalkar från taket på Völkl katanas fabrik och hans pjäxor, ja dom är gjutna i armerad betong runt hans fötter.
@La_grave svänger inte, han vrider berget runt sig. Det sistnämnda är också orsaken till varför ingen skitech någonsin lyckats montera hans bindningar rakt då markförskjutningarna som uppstår ställer om borrmallen.
Under en snöfattig dag insåg jag att det måste finnas någon information gällande hans person. I en grotta högt upp på ett berg fanns ett uråldrigt bibliotek med böcker från svunna tider. Där, efter veckor av letande hittade jag det jag sökte. Det jag fann översteg mina vildaste drömmar. I boken stod att läsa att om man på ett svenskt skidforum, under en kalendermånads tid den andra månaden på det femtonde året i vart millennium, lyckas samla en nedskriven viljeförklaring från 100 personer vilka samtliga vill se
@La_grave åka skidor så kommer den magiska kraft, vilken också skapade denna fantom, att tvinga honom att lägga upp ett filmklipp på sagda forum där han presenterar sin bästa åkning.
Med anledning av detta så ber jag er på Freeride.se att hjälpa mig i min strävan att, åtminstone en gång i livet, få se
@La_grave åka skidor. Då redan 15 dagar av månaden har passerat så måste vi skynda oss på för att utnyttja för”trollningen” som vilar över
@La_grave. Tiden rinner ut...