Mannen, myten, legenden... @La_grave

havreboll

Aktiv medlem

@La_grave, denna legend vars blotta närvaro får bergen att skaka, trådskapare att vackla och utrustning att smulas sönder men som ingen någonsin har lyckats filma!

Han straigthlinar glaciärer uppåt, ställer sina DIN 150 bindningar i botten och skruvar sedan åt dem ytterligare ett halvt varv. Han åker på stålbalkar från taket på Völkl katanas fabrik och hans pjäxor, ja dom är gjutna i armerad betong runt hans fötter.
@La_grave svänger inte, han vrider berget runt sig. Det sistnämnda är också orsaken till varför ingen skitech någonsin lyckats montera hans bindningar rakt då markförskjutningarna som uppstår ställer om borrmallen.

Under en snöfattig dag insåg jag att det måste finnas någon information gällande hans person. I en grotta högt upp på ett berg fanns ett uråldrigt bibliotek med böcker från svunna tider. Där, efter veckor av letande hittade jag det jag sökte. Det jag fann översteg mina vildaste drömmar. I boken stod att läsa att om man på ett svenskt skidforum, under en kalendermånads tid den andra månaden på det femtonde året i vart millennium, lyckas samla en nedskriven viljeförklaring från 100 personer vilka samtliga vill se
@La_grave åka skidor så kommer den magiska kraft, vilken också skapade denna fantom, att tvinga honom att lägga upp ett filmklipp på sagda forum där han presenterar sin bästa åkning.

Med anledning av detta så ber jag er på Freeride.se att hjälpa mig i min strävan att, åtminstone en gång i livet, få se
@La_grave åka skidor. Då redan 15 dagar av månaden har passerat så måste vi skynda oss på för att utnyttja för”trollningen” som vilar över
@La_grave. Tiden rinner ut...

Har sett bild på långfillingar innanför pjäxa. Ridå. :-)
Har
@bootfitta något att flika in utöver det?

/Leder

Senast ändrad:
Testade sabreringen(faktiskt i La Grave) med en K2 skida och det var en speciell känsla. Hade aven kontakt med
@La_grave för att aka toppen till botten. Aket blev aldrig av da han skadat foten.

För att uppmuntra våra ansträngningar hittills så vill jag passa på att meddela att jag har blivit förärad ett meddelande från
@La_grave i egen hög person. I detta meddelande låter han hälsa att hjälmkameror får skidåkare att se ut som teletubbies. Detta kan jag inte tolka på något annat sätt än att den film som kommer läggas upp när vi når den hundrade förfrågan kommer att vara en ytterst professionell produktion komplett med helikopter vinklar och extrem slowmotion och inte något Windows movie maker redigerat gopro fjanteri. Nu tar vi nya krafttag, dagarna rinner iväg och det krävs fortfarande 99 personer som yttrycker sin vilja att se
@La_grave åka!

Vattendroppe sa:
Jibberisch sa:
bootfitta sa:
Kan inte stämma, jag gillar inte Völkl Katana.
NEHE?! Va ere för fel på dom då?
@jibberisch =
@la_grave?
Jag associerar också
@jibberish med Katana, inte
@la_grave.
Vilket innebär att min teori ang
@bootfitta håller.

och hen har väl aldrig heller lagt upp nån video? där ser ni! om inte bevis, iallafall indicier!

Kom igen nu
@La_Grave! istället för att posta andras bilder du googlat reda på från franska forum får du ta och filma i hammarbybacken/lindvallen/wherever nästa gång det shreddas big-mountain-pow-lines!

Som en av dom få nu levande varelser som faktiskt haft den stora äran att se den legendariske, mytiske, extremt hemlige
@la_grave åka skidor i självaste La Grave kan jag inte vänta på chansen att få se en välproducerad film med sagda überhjälte i huvudrollen.

samla in lite pluring åt mig så åker jag ner till La Grave och gör ett avslöjande reportage... jag börjar med de gräsrökande bindningsmontörerna så får vi se vart det hela bär iväg.

@la_grave är väl på pappret en ganska ointressant skidåkare, men han verkar åtminstone enligt egen utsago köra väldigt, väldigt fort! Ett åksätt han delar med många överåriga freeriders! Har tidigare trakasserat honom för han inte vågat köra couloir Y men kanske det blir av i år, gärna med en gopro-drönare som sällskap!

Haha, skön tråd. Är lite nyfiken på vad
@la_grave har för ursäkt med att inte kommentera detta ännu. Misstänker att han testar 2017 års lagg på Grönland, med hundspann och ett gäng playboybunnies. Men såklart, adda mig med på listan över nyfikna. Jag kan behöva lära mig lite mer om stora berg och stup utan slut..

erik_lagg sa:
samla in lite pluring åt mig så åker jag ner till La Grave och gör ett avslöjande reportage... jag börjar med de gräsrökande bindningsmontörerna så får vi se vart det hela bär iväg.
Kontonummer ?
P.s ta med
@glisseur så kan backa upp med journalistisk list.

Ett reportage av dokumentärt snitt måste väl innehålla @la_graves antagonist och i livsåskådning diametralt motsatta förhållande?
@heddious kan du bidra med rätten att bli kränkt?

Lägg till mig på listan av intresserade!
Hur många är vi som träffat hjälten IRL(om vi slänger oss med engelska förkortningar måste vi väl ändå bli rättade snart)?

Förvisso att la_grave gjort många övertramp på forumet, men detta är ingen vacker tråd i alla fall.

Mer kramar i cyberspace

snorkel sa:
Pistgubbe sa:
Förvisso att la_grave gjort många övertramp på forumet, men detta är ingen vacker tråd i alla fall.

Mer kramar i cyberspace
+1
Håller med här, lätt att det går lite över styr. Det kommer sig an i anspelningar och ironi är svårtolkat i texter.
Vill ju gärna tro att La_grave i person INTE är rent elak egentligen. Att det varit "baluns" emellan profiler verkar förekomma titt som tätt , men inte i grupp som detta.
Och tittar man in i tråden i första anblick så är ju uppfattningen att han blir mobbad. Det är inte ok.
Sånt skit finns det redan för mycket av rent generellt.

Men ,vidhåller att han är en intressant profil här på freeride på många olika plan . ( eget tycke, varav min egen tidigare kommentar ).

// Peace

Ogi-June sa:
snorkel sa:
Pistgubbe sa:

Mer kramar i cyberspace
+1
Håller med här, lätt att det går lite över styr. Det kommer sig an i anspelningar och ironi är svårtolkat i texter.
Vill ju gärna tro att La_grave i person INTE är rent elak egentligen. Att det varit "baluns" emellan profiler verkar förekomma titt som tätt , men inte i grupp som detta.
Och tittar man in i tråden i första anblick så är ju uppfattningen att han blir mobbad. Det är inte ok.
Sånt skit finns det redan för mycket av rent generellt.

Men ,vidhåller att han är en intressant profil här på freeride på många olika plan . ( eget tycke, varav min egen tidigare kommentar ).

// Peace
Släpp PK inställningen. Det här är en hyllning av den hardaste akaren pa berget.

Vi behöver fler som han. Personligen bara full av beundran. Han står för något jag själv önskat bli, men var alldeles för feg för. Vi är tex många som måste få andra medlemmas godkännande innan vi köper jackan, pjäxorna etc. Å ni vet vilka ni är, men av honom finns det bara en........

jannes sa:
Vi behöver fler som han. Personligen bara full av beundran. Han står för något jag själv önskat bli, men var alldeles för feg för. Vi är tex många som måste få andra medlemmas godkännande innan vi köper jackan, pjäxorna etc. Å ni vet vilka ni är, men av honom finns det bara en........
damn straight.

Tillbaka
Topp