Fiberteknologi
Aktiv medlem
Marker 11
Hur kommer det sig att marker 11 är en "dålig" bindning som är för offpist när den ingår i en del skidor som är typ renodlade park skidor?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För att era mammor och pappor ska ha råd att köpa nya bakochframskidor till er!Simon_Ahlen sa:Och jag fattar inte varför dom sätter i hop alla jibbpaket med denna bindning.
sant , men man kan ju ändå tycka att om dom sätter dyra bindningar på dyrare skidor kan dom väll sätta dyra bindningar på billiga skidor också? bara för ma har billigare skidor kör man kanske lika hårt, och billiga skidor blir ju dyrare med bra bindningar men de e väll värt det istället för att paketpriset ska vara med en skitbindning som man endå måste byta och totalpriset blir mer än att man fått med en bra bindning direkt. sen har ju staddium och alla ingen koll..Dustbin_Dan sa:För att era mammor och pappor ska ha råd att köpa nya bakochframskidor till er!Simon_Ahlen sa:Och jag fattar inte varför dom sätter i hop alla jibbpaket med denna bindning.
DVS Priset. Billig bindning=vissa brister. Men ni kan ju alltid börja med simning istället. Ett par tangas och simglasögon är en billig sport.
Och sedan köpte jag dom och jag väger 10 kilo till!jet sa:Känner igen den här tråden... Hur som helst så fungerade de för mig, trots att jag väger 75 kg och hoppade 18 meters step-down hopp. Mycket märkligt...
Säger däremot inte att jag skulle köpa dom om jag fick välja.
Hmm har inget att göra med att de är inom samma ägargrupp då eller?me_syltmogul sa:marker betalar mycket pengar till exempelvis k2 för att dom ska annvända deras bindningar i orginalpaketen som är mycket billigare än att köpa en annan bindning till skidan.
joo men det är vell inte samma skruv mönster på alla bindningar blir dom inte försvagade då lr nåt :/.... tänkte köpa ett par look 120 äre typ samma som px 12 lr hittade nämligen inte dom på affärerna här utan bara 120 :/NysTreaM sa:Jag köpte ett par völkl dogen och fick den dära bindningen , går det att byta ut bindningen utan det blir någe fel på skidan ?
Håller fullständigt med, bindningen är det inget fel på eneligt mig ( örutom att den är ful men det hör inte hit).splendid sa:Jag har ett par sånna här (om ni menar dem me flames) och ja har faktiskt Aldrig haft några problem me dem, väger själv 75kg och köra ett par K2 Public Enemy (2005)