Marker 12, helt värdelösa?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

filleice

Ny medlem
tja, har köpt ett par årets völkl karma från skistore.se , med skidorna ingick ett par marker 12 bindnigar. bindnigarna funkade bra till en början men när ja gör 5:er löser den ut väldigt lätt, trots att jag ställt in den på 90 kg trots att jag bara väger 70 och nu för en vecka sen pajjade skistoppern helt !
nån av er som har råkat ut för samma sak med denna bindning ?

tacksam för svar ! =)

Man kan säga att det är inte fel på bindningen men skistoppern. Jag har bytt ca 4ggr tror jag. Men bara man landar bra och inte förhårt så brukar det fungera ganska fint.

antonostlund sa:
Man kan säga att det är inte fel på bindningen men skistoppern. Jag har bytt ca 4ggr tror jag. Men bara man landar bra och inte förhårt så brukar det fungera ganska fint.
Vilken skistopper pajar inte när skidan löser ut switch efter en hård crasch? Det är säkerligen inget fel på bidningen heller, förutom att den kanske inte passar att jibba med, då den inte pallar tillräckligt mkt tryck.

aja fortsätt diskutera i tråden lima-ko länkade ist.

Godnatttt

s-w sa:
antonostlund sa:
Vilken skistopper pajar inte när skidan löser ut switch efter en hård crasch? Det är säkerligen inget fel på bidningen heller, förutom att den kanske inte passar att jibba med, då den inte pallar tillräckligt mkt tryck.

aja fortsätt diskutera i tråden lima-ko länkade ist.

Godnatttt
Jo du har rätt, men det har faktiskt varit väldigt mycket problem med den här till skillnad från andra bindningar. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp