Marker griffon VS Salomon STH 14

JoelSkoglund

Ny medlem
Tjenare! Har nu bestämt mig för att inhandla ett par K2 extreme.
Det som jag tvekar över är om jag ska köra på Griffon eller STH 14? eller finns det bättre alternativ?

Väger 83kg och är 187 lång!

pz

Jag valde mellan dessa två och gick på STH14. Mest för att jag kört dem på ett par andra skidor och tycker att de funkar perfekt.

kleverboi sa:
Jag valde mellan dessa två och gick på STH14. Mest för att jag kört dem på ett par andra skidor och tycker att de funkar perfekt.
Okej! STH 14 är ju några hundralappar dyrare men får väl köra på de :) Om ingen annan har något bättre förslag eller argument dvs. =)

Vilken vikt brukar eller har du tänkt ha dina bindningar inställda på?

Senast ändrad:
Ska du ha de på 11 kommer Griffon nästan vara skruvad i botten, då jobbar inte de lika bra som om de skulle stå mitt i skalan. Grundat på det skulle jag hellre rekommendera Jester där 11 ligger ungefär mitt i skalan.

har kört på äldre modellen utav sth 16, sköön bindning som pallar tryck!;)

nu för tillfället kör jag på marker griffon, en riktigt kompackt bindning...lite tung kanske? i alla fall om man gämför med andra 12 bindningar:P...men inget som man precis tänker på när man åker:)

sth 14 tycker jag känns liteväl plastig, satsa på ett par sth 16, om du nu vill ha salomon? den kostar ju typ lika mkt som marker griffon ändå!

//J.O

På salomonbindningen har du ju mer inställningsmöjligheter för att få pjäxan att sitta som en smäck!
Sen är den väl lite lättare än griffon bindningen. Jag skulle nog kört på salomon, men det är nog mest en känsla. Jag har en viss förkärlek till salomon...

Tillbaka
Topp