Marker griffor eller marker jester

• Trådstartare Trådstartare user62785
  • Start datum Start datum
U

user62785

Guest
Hej, jag undrar vilken av dessa bindningaar som passar mig bäst. Jag väger 75 kilo, kör park och offpist, ganska aggresiv körning. Vilken av dessa bindningar är bäst helt enkelt? Ska ha alpha 2 skidor btw

Om du hade varit lättare och inte kört så hårt hade griffon varit da shieet.

Senast ändrad:
Griffon duger aldeles utmärkt. Jag väger 92 kg och kör på griffon. Har mina inställda på runt 10.. Ska säga att ja inte laddar 1080 i de svarta hoppen men att pumpa stora hopp går alldeles utmärkt för mig. Dock är ju jester en tyngre fast bättre bindning. Men ett par griffon duger alldeles utmärkt som ja sagt. Jag åker 60%park och 40% pist och jag åker väldigt hårt och aggressivt med hög fart.

Ber om ursäkt för eventuella stavningsfel !

Niklas-Borg sa:
Renqvist sa:
Jag tycker inte om marker överhuvud taget.
Skit som går sönder är vad det är.
Ja, marker free 11. Mån får skylla sig själv om man köper en sådan binding.

Jester funkar iaf grymt för mig.
Okej, har bara hört av ett antal polare att marker suger på kvalitèn.
Men antar att det är den modellen som är skit om du säger det så.

Renqvist sa:
Niklas-Borg sa:
Renqvist sa:
Jag tycker inte om marker överhuvud taget.
Skit som går sönder är vad det är.
Ja, marker free 11. Mån får skylla sig själv om man köper en sådan binding.

Jester funkar iaf grymt för mig.
Okej, har bara hört av ett antal polare att marker suger på kvalitèn.
Men antar att det är den modellen som är skit om du säger det så.
Va fan skriver du då om du har hört att de är dåliga?

Eder Richard

Jadu, hört och hört, har hört att dom gått sönder och sätt dom när dom är sönder.
Och det är tre av mina polare som har haft sådana.

Tror ju inte direkt att dom ljuger för mig heller... ;)

Eder Rickard med CK.... ;)

Renqvist sa:
Jadu, hört och hört, har hört att dom gått sönder och sätt dom när dom är sönder.

Min farmors kompis kusins granne sa att Marker va bäst och man kunde lägga dom framför ett tåg utan att dom gick sönder! ;P

Ne fan ... ska man skriva på ett forum kanske man ska ha provat grejorna själv och inte bara hört något om det :D

Jag har bara åkt 5 åk med mina griffon men dom verkar välbyggda och med mina 65kg så tjuvlöste dom inget på DIN: 9 (men på DIN: 7 va det lite lattjo) ...

Skulle jag vägt som du antar jag att jag skulle kört 10-12 på DIN'skalan och då skulle jag nog puttat in 500-600kr extra för ett par Jester så man ligger i mitten av DIN'skalan ist för att ligga i toppen

Griffon = DIN: 4-12
Jestern = DIN: 6-16

Vad har du haft för bindningar innan och vad har du haft dom inställda på för DIN tal?

Samt ett par Alpha 2 med griffon från Sport-conrad med frakt kostar 6933kr
medans ett par Alpha 2 med jester från skidbutiken.com med frakt kostar 6995kr

Så det kan ju vara värt att kolla runt lite för att hitta vart man får den bästa dealen!

linder sa:
Renqvist sa:

Min farmors kompis kusins granne sa att Marker va bäst och man kunde lägga dom framför ett tåg utan att dom gick sönder! ;P

Ne fan ... ska man skriva på ett forum kanske man ska ha provat grejorna själv och inte bara hört något om det :D

Jag har bara åkt 5 åk med mina griffon men dom verkar välbyggda och med mina 65kg så tjuvlöste dom inget på DIN: 9 (men på DIN: 7 va det lite lattjo) ...

Skulle jag vägt som du antar jag att jag skulle kört 10-12 på DIN'skalan och då skulle jag nog puttat in 500-600kr extra för ett par Jester så man ligger i mitten av DIN'skalan ist för att ligga i toppen

Griffon = DIN: 4-12
Jestern = DIN: 6-16

Vad har du haft för bindningar innan och vad har du haft dom inställda på för DIN tal?

Samt ett par Alpha 2 med griffon från Sport-conrad med frakt kostar 6933kr
medans ett par Alpha 2 med jester från skidbutiken.com med frakt kostar 6995kr

Så det kan ju vara värt att kolla runt lite för att hitta vart man får den bästa dealen!
Men vafan.

Så du menar att folk som jobbar på Alpingaraget dom har testat allting eftersom dom får påpeka att någonting är dåligt?

Om jag har hört det av 3 polare då har väll jag all rätt att säga det?
Dom på Garaget, Länna dom har inte testat allt utan dom har hört en del också..

Renqvist:

Du jämför dina kunskaper som du har hört från 3 polare med Alpingaragets personal, en del kanske tillochmed jobbade med utrustning innan du föddes? Alpingarget testar det mesta och har kunnig personal.

Varsegod att kommentera.

går det lätt att byta bindningar? kan man skruva i dom i hålen som finns från dom gamla elr måste man göra nya?

Renqvist sa:
linder sa:
Renqvist sa:

Men vafan.

Så du menar att folk som jobbar på Alpingaraget dom har testat allting eftersom dom får påpeka att någonting är dåligt?

Om jag har hört det av 3 polare då har väll jag all rätt att säga det?
Dom på Garaget, Länna dom har inte testat allt utan dom har hört en del också..
Jag har aldrig varit på varken alpingaraget eller länna men kan ju garantera att dom vet vad dom håller på med! Samt dom har nog provat det mesta av deras sortiment och även om dom nu inte har provat allt så vet dom ju vad dom får reklamationer på. Samt att dom snackar med återförsäljarna och deras sponsorer.

Däremot Intersport, Stadium och Team Sportia etc kan man ju ta med en nypa salt...

Att ens tänka på att jämföra det du hört från dina 3 kompisar med vad garaget och länna hör va nog det dummaste jag hört på länge xD

Senast ändrad:
Har jag sagt att Alpingaraget är dåliga?
Jag handlar bara grejer av dom...

Men nej dom har fortfarande inte testat allt, dom har bra kontakter inom branschen och dom är självklart kunniga, men dom har inte testat allt....

Jag har inte jämfört, har inte påpekat ett skit om att Garaget är sämre tvärtom.
Därimot menar jag att om jag har 3 kompisar som har fått sina bindningar trasiga så kan jag ju inte problem påpeka att dom inte är bra eller hur?

Och du som gaggar på om Alpingaraget och Länna men som aldrig har varit där behöver ju inte ens yttra dig.

Kortfattat menar jag att Alpingaraget är en mycket bra skidaffär som har stora kunskaper.
Jag handlar enbart av dom och kan lungt rekomendera dom.
Sen så sa jag att det är inte bara jag som rekomenderar och inte rekomenderar bindningar från källor som kompisar utan det gör även folk på Alpingaraget.

Sist jag var där och provade pjäxor snackade jag med en kille vid namn Björn och han rekomenderade saker på vad han hade hört av kompisar.
Självklart hade han en stor erfarenhet av produkterna också...

Men vill bara påpeka det, att man kan säga saker som man har hört och sett av sina kompisar eller andra människor.

Senast ändrad:
men snälla renqvist m.fl. sluta diskutera alpingaragets kunnighet, tråden handlar om vilka bindningar som är bäst. håll er till tråden

jibbmeister sa:
men snälla renqvist m.fl. sluta diskutera alpingaragets kunnighet, tråden handlar om vilka bindningar som är bäst. håll er till tråden
Absolut,

Men jag var här från början för att ge tips och vidarbefodra vad kompisar tycker som har haft sådana bindningar.

Sen så blev det ett jävla liv på en del människor.

Tillbaka
Topp