Marker M20.0 Free

• Trådstartare Trådstartare MrLayer
  • Start datum Start datum
M

MrLayer

Guest
Marker M20.0 Free
Jag vet, många gillar inte marker här inne, en del säger dock att 18 är okej, därför tänkte jag kolla om någon testat den som kommit ut nu; Marker M20.0 Free?
jag är 192, 90 kg och ska ha dem på ett par gotama 06/07
Är det någon idé att köpa, eller ska jag ge mig på något annat med en gång!?

/N

Marker M20.0 Free
Jag vet inte riktigt men jag har hört från personer som jobbat på skiduthyrningar att marker är dåliga vilken binding det än är pga att det är så många rörliga delar i dessa bindningar

Marker M20.0 Free
Jag har bara erfarenhet av Markers tävlingsbindningar men har alltid gillat dom. Har kört på bindningar som går till 18 samt 24 och aldrig haft något strul.

Marker M20.0 Free
Monis sa:
Jag vet inte riktigt men jag har hört från personer som jobbat på skiduthyrningar att marker är dåliga vilken binding det än är pga att det är så många rörliga delar i dessa bindningar
Som jag sa vet jag att tidigare modeller av marker (förutom 18) har fått mycket kritik. Det är just därför jag frågar om 20, är den bättre än föregångarna eller endast en i ledet!?

Utter sa:
Jag har bara erfarenhet av Markers tävlingsbindningar men har alltid gillat dom. Har kört på bindningar som går till 18 samt 24 och aldrig haft något strul.
Har du åkt utanför pisten då också? för skillnaden är ju ganska stor, och det är där jag tänker hålla mig mest med dessa skidorna.

/N

Marker M20.0 Free
Fördelen med marker comp 14, 18, 20 är att den bindningen har vad de kallar "pistong" som sitter i tådelen och fungerar som en stötdämpare mot slag. Vilket bidrar till mindre tjuvlös när man får slag mot nosen på skidan.

Alla bindningar har sina för och nackdelar, inte så lätt alla gånger att veta vilken man bör välja.

MVH/Zacke

Marker M20.0 Free
Monis: Om du inte riktigt vet, varför uttalar du dig då om jag får fråga?

Jag har precis som Utter bara bra erfarenheter av Markers racebindningar, upp till DIN 18 och 20, både i och utanför pisten. Jag har dock inte testat den "nya" 20.0 Free men jag är rätt säker på att det är en Comp 18.0 med lite starkare fjäder bara. Det händer nämligen inte så mycket på bindningssidan, Ross/Looks bindingar har bara gått igenom mindre designändringar de senaste 10 åren, likaså Salomon, Tyrolia och även Marker.

Varför tidigare Markerbindningar fått mycket kritik är för att de som uttalart sig inte kan skilja på äpplen och äpplen och blandat in Marker Free 1200 i en diskussion som rör något helt annat, nämligen Marker Comp 1800 eller starkare bindning

Vet någon vad följande personer har gemensamt?
Andrea Binning AUS
Brad Holmes USA
Chris Collins USA
Glen Plake USA
Ingrid Backstrom USA
Nico Zacek GER
Sarah Burke USA
Shane McConkey USA
Skogen Sprang USA
Stian Hagen NOR
Ted Davenport USA
Alexandra Meissnitzer AUT
Andre Mhyrer SWE
Tanja Poutinen FIN

Senast ändrad:
Marker M20.0 Free
Zakarias:om inte jag minns helt fel så sitter den så kallade "piston" som en platta mellan tådelen på bindningen och bakkappan... finns även att köpas som lös platta till race bindningarna...
http://www.marker.net/en/product-range/comp-18.0-eps (comp 18.0)
http://www.marker.net/en/product-range/titanium-12.0-piston-control-turbo (piston...)

Jag har kört på marker comp 18.0 och är possitiv!!! har också åkt på en free 11 skruvad i botten som jag kunde vrida ur utan att ta i... Men det jag kan sammanfatta mina erfarenheter av marker så om du köper en bindning från deras race program (comp 18.0, 30.0, free 20.0) så får du en skön metallbindning som gör det den ska håller fast skidan på fötterna....

Och det man kan säga om bindningar som är tunga är att de är gjorda i metall vilket är ett tyngre matreial än plast och därmed mer hållfast (lätt att prova hemma....) Detta gör att man slipper jobbiga tjuvlösningar som alla här sitter och klagar över......

Och att man kan köra Fortare, Hoppa högre, droppa högre klippor helt enkelt ROCKA mer på Berget!

Marker M20.0 Free
Erixon. I Free serien kallas den Comshock Piston och denna sitter i tådelen och inte på plattan, det du tänker på är IBX plattan som tex sitter på völkl supersport serien. Marker 12.0 free har ej denna egenskap... men även Comp EPS 18, 18.0 Free och den nya Free 20.0 har denna uppbyggnad.

Sedan är det en viss skillnad mellan EPS 18 och Free 18 bindningen, tex big air pad och gliding afd som sitter på Free 18 och inte på EPS 18.

MVH Zacke

Marker M20.0 Free
Först, vad Erixon och Lima-ko säger och det katten skiter lägger jag i samma påse... förutom när dom snackar bindningar för då vet dom vad dom snackar om.

Jag har åkt 3 säsonger i mina Comp 18.0 och skulle inte byta dom mot nått annat i världen. Dom har alrid tjuvlöst. Dom har suttit fast tills benet varit precis på gränsen till att gå av men i sista sekund löst ut. Exakt som en bindning ska va. Den ska sitta in i det längsta.

Tillbaka
Topp