Marker The Duke?

jakobandersson

Ny medlem
Marker The Duke?
tja.. marker har ju inte så bra rykte då alla deras bindningar brukar vara ganska kassa men hur är det med Marker The Duke håller den? har dom äntligen lyckats med en bra bindning?

Marker The Duke?
den ska enligt alla rykten jag hört vara sjukt bra!

och oftast är marker bra.. men dom billigare modellerna såsom "marker 11 free" och liknande har lätt en tendens att gå sönder jättelätt..

men duke är ju en rejäl bindning.. och jag har då aldrig hört nått råligt om den :)

Marker The Duke?
har kört på den nu sen början av December, och den håller.. Har inte haft några tjuvlösningar, eller nåt strul.. Än så länge verkar den hålla vad den kostar (för den är inte direkt gratis)..

Har ett gott klick när du stiger ned i den, och den känns även gedigen...

Marker The Duke?
Har reklamerat två stycken den senaste veckan. Men det verkar vara en gedigen bindningen. Jag har åkt på min sen i feb och har inga klagomål. de jag har reklamerat har gått rejält sönder däremot..

//H

Marker The Duke?
gnilk:

Hur känns bindningen i övrigt.. ser ut som att mna står en aning högt i den... själv vill jag gärna ha Free bindningen o få feedback från skidan.. Duke är ju lite mer "klumpig" jämfört med en vanlig 2 dels bindning.

Marker The Duke?
Den är lika stabil som en vanlig bindning. Känner ingen skillnad på denna och mina Mojo 20..

//H

Marker The Duke?
sture-sson sa:
gnilk:
Hur känns bindningen i övrigt.. ser ut som att mna står en aning högt i den... själv vill jag gärna ha Free bindningen o få feedback från skidan.. Duke är ju lite mer "klumpig" jämfört med en vanlig 2 dels bindning.
Jepps, du står högt..
Klart högre än en två-delad utan platta..
Har inte mätt, men det är rätt mycket, 25mm kanske (inte alls säker)..

Jag har dock inte märkt så stor skillnad, har en två-delad (utan platta) på ett par andra skidor..

Marker The Duke?
Hasse sa:
Har reklamerat två stycken den senaste veckan. Men det verkar vara en gedigen bindningen. Jag har åkt på min sen i feb och har inga klagomål. de jag har reklamerat har gått rejält sönder däremot..

//H
Vad är det som gått galet på dom du reklamerat? Har hört och sett 3-4 som totalkvaddat delar av infästningen under foten. Har du koll på om den är helt oförändrad till nästa år?

Marker The Duke?
Är delen under framfoten som har gått sönder.. Alltså den klossen som justerar höjden. Och de har varit riktigt trasiga... Vet inte om det är ofändrat till nästa år. Skall kolla det med agenturen imorgon då de kommer till butiken. Nu skall jag ut och försöka förstöra min oxå....

//H

Marker The Duke?
Hasse sa:
Är delen under framfoten som har gått sönder.. Alltså den klossen som justerar höjden. Och de har varit riktigt trasiga... Vet inte om det är ofändrat till nästa år. Skall kolla det med agenturen imorgon då de kommer till butiken. Nu skall jag ut och försöka förstöra min oxå....
BAH! Själv gråter jag ikapp med ösregnet... Rapportera gärna om agenturen har någon spänande i bagaget.

Marker The Duke?
Vet någon var man kan få tag på skarjärn (breda) till Duke?
Står att det ska finnas 113mm crampon som accessory på Markers site.
Sen undrar man ju om det går att klämma på dom på Goodha114?

/Anders

Marker The Duke?
Skarjärn finns på backcountry.com har jag för mig, åtminstone har de skistoppers i diverse storlekar...

Marker The Duke?
Hasse sa:
De är ganska exakt 113 mm. Kan vara jobbiga på 114 skidor då...

//H
Jo, förvisso. Men beroende på hur dom är konstruerade så skulle man kunna gå på med gassvetsen och bocka lite. Det brukar väl i princip vara pressad stålplåt.

Hursomhelst, har ni sett dom till salu någonstans?

Marker The Duke?
JO det är klart du kan pressa de. Men de går av ganska lätt. Böjde av ett par i dec.

Vi har de i shopen men i Schweiz....

//H

Tillbaka
Topp