Maskintvætta Garmont G-fit2-innerskor?

• Trådstartare Trådstartare Micke_Finland
  • Start datum Start datum
M

Micke_Finland

Guest
Efter att ha plockat fram mina Garmont Adrenalins infør sæsongen mærkte jag att nånting måste gøras...

Någon som vet om innerskon går att maskintvætta? Jag har inte lyckats hitta ett svar på det någonstans.

Dom ær ju termoformade, men det ær væl meningen att det ska gå att forma dom flera gånger.

Någon som har svar eller synpunkter?

Jag skulle inte göra det. Det är trots allt en anledning varför man går in skor, kör in pjäxor osv osv.. du får göra om det igen och det är bara en obehaglig resa.

Om du vill ha bort obehaglig lukt så ställ ut dom i minusgrader eller lägg in dom i frysen. Det dödar ganska mkt av lukten.

Saken ær den att jag har inte ens format mina innerskor. Dom passade perfekt på foten redan från børjan.

Frågan ær væl mer om det ær meningen att man ska kunna maskintvætta dom?

Nær dom børjade lukta skit mot slutet av førra sæsongen sprutade jag i någon slags luktborttagare(som i verkligheten nog bara applicerade en annan lukt), och nu sitter den lukten kvar och gør att det blir en obehaglig blandning før næsan.

lukt är bakterier typ, så in i frysen (ute är det ju 10 plus nu...) med dem så dör alla bakterier och därmed också lukten.

Tillbaka
Topp