Mauterndorf

Michaela_h

Ny medlem
Mauterndorf
Hej,
Min man och jag har bokat flyg till Salzburg i mars. Har kollat lite på vart vi ska åka och kollade på Obertauern. Dock verkar det som det ofta är skitväder där och att det är en ganska stor stad. Snubblade över Mauterndorf som tydligen ligger nära men jag hittar inga åsikter om detta resmål från nån på forumet (eller på google heller för övrigt).
Vi vill har bra åkning, ett stort skidsystem, mysig alpby och härliga människor. Vi vill inte ha nån större opersonlig ort men massa festande (har gjort all det där och vill bara njuta av skidåkning och god öl på soft afterski). Vet nån om Mauterndorf kan passa oss eller något annat tips.
Om inte annat kanske någon kan skriva om erfarenheter om Mauterndorf.
Tack på förhand!

Mauterndorf
Din man har tagit ett mycket trevligt initiativ och bjudit in dig till en skidsemester i Österrike; synnerligen trevligt! Själv får man kämpa för varje gemensam skidtimme. Skulle man bli bög, tro?

Ni måste egentligen inte dra vidare från Salzburg eftersom det finns det en hel del bra skidområden i närheten (se Ski Amade, www.skiamade.com). Om ni inte vill bo i Salzburg och "pendla" mellan skidområdena har jag tyvärr inga tips.

MVH
Daniel

Mauterndorf
Hej
Vi är en familj som har bokat V7 i Mauterndorf. Vi räknar med att pendla till Katzberg och Obertauern lite beroende på väder och vind. Finns det någon som vet nåt om vägen mellan Mauterdorf och Obertauern. Typ om den ofta är stängd pga. väder tex.
Tips eller erfarenheter från skidområdet Grosseck-Speiereck vid Mauterndorf vore toppen.

/Thomas

Tillbaka
Topp