Maximal otur med skidor

W_Anton

Ny medlem
Maximal otur med skidor
Jag tänkte bara dela med mig med min erfarenhet av nya skidor.
Det hela började med att jag köpte mig ett par Scott P3 årsmodell 2005 och jag var självklart glad över att snart få testa mina skidor, men efter en skiddag så upptäckte jag att ena bindningen var monterad en centimeter framför den andra vilket självklart gjorde att jag åkte tillbaka till affären, där monterade dom om skidorna och när det var klart testade jag dom igen, det första jag märker är att ena bindningen glappar, den sitter löst. jag åker en en gång tillbaka till affären och då sa dom att dom borrat för mycket i skidorna så att dom var tvungna att ta ett par nya P3:or, nu tänkte man ju att allt skulle vara bra MEN såklart så efter en vecka i åre börjar stålkanten lossna på ena skidan (får senare reda på att det var ett produktionsfel) , tillslut har den lossnat så mycket att jag åker tillbaka till affären igen och reklamerar skidorna, jag får låna ett par P3 från dom att köra på resten av säsongen tills dom fått svar från scott om jag ska få nya skidor eller inte, men självklart så går ju bindningen på hyrskidorna sönder, helt utan anledning, jag hag inte railat nånting, tänk på det, men som tur var var det i slutet av säsongen så jag led inte så mycket av det...
Men så efter 6 månader (!) så får jag svar från Scott, jag kommer få nästa års modell (2006) P3:or och givetvis blir jag jätteglad över det.
så äntligen, lagom till jullovet får jag dom och jag drar iväg till ramundberget o testar dom och dom funkar äntligen skitbra, inte ett enda fel ända tills det absolut sista åket för veckan, asså jag menar verkligen sista åket, på väg ner till bilen för att åka hem till stockholm och med en cirka 200 meter kvar ner till parkeringen så går det fort i pisten, tänkte väl att det är lika bra att bränna på nu sista åket, men så hugger det till, hårt, väldigt hårt (antagligen en sten) men jag ramlar inte utan fortsätter att åka och hela vägen ner känner jag att det är nåt allvarligt fel på vänster skida och när jag kommer ner vågar jag först inte kolla på skidan för att jag tänkte: "nej inte en gång till", men så iaf lyfter jag upp skidan och tittar på den, stålkanten har gått av helt o trycks in i belaget och belaget har rivits upp helt, jag ha alltså haft en hel del otur med mina skidor.
Men för att avsluta det hela gott så ringde vi försäkringsbolaget och jag behöver bara betala 1100kr i självrisk så får jag ett par nya P3:or plus att dom ska försöka laga dom skidor som gick sönder så jag kommer antagligen ha två par scott P3 inom en snar framtid.

försök slå det

Maximal otur med skidor
shit asså.... du har samlat på dig massa massa BAD karma killen.. vad har du gjort egentligen ??

eller e det tvärt om.. du har superbra karma och bara för att dina skidor gick sönder alla de gångerna så undvek du att skada dig i situationer som du "skulle" ha hamnat i OM skidorna inte gått sönder..

tål att tänkas på..

oavsett.. shit vilken otursgubbe du har vart .. det blir svårt att slå asså

/Kalle

Maximal otur med skidor
anledningen till att jag inte bytt skidor är för att när väl kört på dom har dom varit väldigt sköna, och jag skulel itne haft råd att köpa nya, jag har ju hela tiden fått nya från scott liksom, men om dom nya som jag får nu går sönder då kommer jag garanterat byta skidor :)

Maximal otur med skidor
otur ja, jag har inte railat nåt alls med någon av skidorna, o knappt hunnit hoppa eftersom dom fgått sönder direkt :)

Tillbaka
Topp