Mayrhofen

Mayrhofen
Har knappast några svar på dina frågor, förutom att säsongen slutar kring mitten av april, men hintertux har öppet året om. Vart mest lite nyfiken på att det finns nån mer än jag som funderar på mayrhofen för en säsong. Om man är många som delar boende blir det ju billigare... Har själv inga konkreta planer men är ju sugen som bara attan...

//

Mayrhofen
Är du äte efter ett snuskigt boende så kan jag tipsa om Gredler. Både snuskigt och billigt Gasthaus!
Jag bodde där 96/97 och det var en ovanlig upplevelse. Läget är helt ok, gångavstånd till allt men man får som sagt ta en och annan hund o katt springandes inne i huset. Jag betalade ca 250 Euro per månad när jag bodde där i ca två månader!! Detta var ju ett par år sedan men som sagt, det finns några råtthål att bo i! ;)

Att prova en säsong i Mayrhofen tycker jag definitivt man ska göra! Skidåkningen på Hintertux är galet bra när man lärt sig alla hemliga guldåk! Sedan är Mayrhofen mycket billigare överlag än alla andra hypade ställen, typ St Anton.

När jag var där nere var där ca 25 svenska säsongare där de flesta jobbade på Hotel Strass. Där finns allt, restaurang, pub, afterski o nattklubb. Själv jobbade jag som skidlärare på Manfred Gager men det fanns ett par skidskolor till att välja mellan. Efter säsongen fick jag själv ett erbjudande att arbeta som bergsguide så det kanske är ett bra tips om man vill stanna kvar?

Lycka till!

/Leijonet

Tillbaka
Topp