Medicinboll

PeAC

Ny medlem
Medicinboll
Tränade lite förra året med medicinboll och yoga direkt efteråt som träning inför säsongen. Tycker det är en fin kombination, yoga mest för att bli lite rörligare. Kör en hel del olika övningar med medicinbollen men jag vill ju alltid veta mer.
Har sökt lite på internet och har inte funnit tillfredsställande källor till nya övningar. De flesta är återhämtningsövningar för folk som är skadade. Inte riktigt vad jag är ute efter.
Har tagit några övningar från Outside från förra året (2006).

Är det någon som har schyssta övningar som länk på internet eller en fin bok att rekommendera så kan ni ha räddat min höst!

Vägra gym

Medicinboll
Tack för sidan. Bra filosofi de har. Helt rätt. Bara att överföra till skidåkning på något vis. Kanske ska skriva något om det.

Gärna mer tips, helst om medicinboll.

Medicinboll
alltså beskriv några övningar med bollen du gör?:P och vad vill du uppnå av din träning med bollen? styrka?

mage.
du kan ju för att bygga upp musklerna i bålen köra olika övningar typ sittups
då du är har bollen i armarna bakom huvet och kör fällkniven då du möter armar och ben i luften. ligga på rygg och har armarna raklånga bakom huvet och kastar iväg bollen i en vägg då du är som högst upp..

rygg
vanliga ryggups med bollen framför dig och har armarna raklånga

gå till närmsta gym och ställ några frågor till en person på gymmet. om övningar som du kan köra tror itne att dom tar betalt om du frågar snällt och bara går dit och frågar lite...
eller fråga nån sjukgymnast dom vet också men då mera rehab övningar säkert

Medicinboll
blir man vigare i kroppen om man håller på med yoga? om man köper en medecinboll då brukar man få med olika övningar eller e det pilatesboll som man får det :/

Tillbaka
Topp