medieprogrammet

Mangeeeee

Ny medlem
medieprogrammet
om man ska gå mediaprogrammet på gymasie måste man ha nån kunskap om foto/filmning o allt sånt skit elr e de bara köra på om man väljer de:P

isf tar ja de , annars iv så tacksam för svar :)

(kanse inte finns nån tråd om detta men ja har tråkigt ^^)

svara nu plz (A)

Senast ändrad:
medieprogrammet
näe det behöver du inte, det är en fördel, men medialinjen på min skola, dom börjar från scratch. så du ska inte behöva ha tidigare kunskaper.

medieprogrammet
Va också inne på media när jag skulle välja inför gymnasiet men det är inte värt det! Du kommer aldrig få jobb efter skolan utan måste plugga även efter i typ 5år!

medieprogrammet
Tänk dig så här..
Du ska bli läkare.
Tror du att du måste veta om hur man skär i folk eller pillar dom i häcken eller lyssnar på lungorna innan du söker in?

Det är ändå en skola vi pratar om, du ska lära dig saker där.
Dock underlättar det om du har ett intresse för det du ska lära dig.

Senast ändrad:
medieprogrammet
Själv går jag IT-media på en JohnBauerskola. Kan starkt rekomendera det om man gillar film/foto/redigering osv. Fördelen med en privat skola är att det är friare, för lärarna också så dom kan hitta på mer roliga saker.

medieprogrammet
Waster sa:
Va också inne på media när jag skulle välja inför gymnasiet men det är inte värt det! Du kommer aldrig få jobb efter skolan utan måste plugga även efter i typ 5år!
man måste nästan plugga på högskola vart man än går om man
vill ha ett jobb;
de är vad jag hört iaf

medieprogrammet
media är en grymta bra linje där man får lära sig massor av bra saker.. man behöver inte ha några förkunskaper alls men det är ju alltid ett plus:P eftersom att man kan imponera på sina mindre kunniga klasskamrater.:P

Tillbaka
Topp