"mellanlång" vistelse

Yucke

Medlem
"mellanlång" vistelse
Är det någon som kan ge tips på hur man kan mecka ihop en skidvistelse som inte är en hel säsong men ändå är längre än en chartervecka? Typ tre-fyra veckor. Erfarenheter från att deala med charterbolagen? Får nämligen inte tjänstledigt...
/Joakim

"mellanlång" vistelse
Jag är också intresserad av detta. Hur fungerar det med liftkort om man ska vara nere 3-4veckor? Säsongskort, Veckokort eller finns det något mellanting?

"mellanlång" vistelse
Har själv varit inne på samma sak. Funderar på att dra iväg hela Januari nästa år. Tror det bästa är att köpa ett säsongskort och sälja det när man åker hem...
Boende vet jag inget om. Finns kanske nån bummare som behöver fylla ut en säng några veckor.

"mellanlång" vistelse
det brukar finnas liftkort för en månad (4veckor antar jag).. skulle tippa på att priset ligger kring 4000. det kan man se på resp. skidorts hemsida... kanske tjänar man på att köpa säsongskort å kränga det sen..förutsatt att nån vill ha det.

"mellanlång" vistelse
Det är bara att ta ett lågprisflyg till Geneve eller Zurich och sedan buss eller tåg därifrån! Boende kan du boka genom respektive orts hemsida som oftast har länkar till lägenhetsuthyrning. Liftkorten går att köpa från dagskort upp till säsong och blir billigare för ju längre period du väljer att köpa. Info om liftkortspriser finns även det på respektive orts hemsida. Har kört detta koncept ett par gånger med gott resultat.
Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp