Men?

• Trådstartare Trådstartare GNU
  • Start datum Start datum

GNU

Aktiv medlem
Men?
Var några år sen jag var inloggad senast, så jag har väl inte riktigt hängt med.
Men, vad har hänt? Var är alla roliga trådar? Urspårningar och totalt oseriösa spekulationer? Som bortblåsta?
Så frågan är varför? Vad har hänt? Har det införts regler mot att ha roligt? Är det bara fel årstid?
Eller är det såhär Freeride ser ut nu för tiden?
Nej. Jag säger inte att det var bättre förr, möjligen att jag var bättre förr. Men det är ett annat kapitel.

Men?

@GNU Jag förstår din frustration. Som jag ser det beror det på en kombination av olika, främst två, faktorer.

1. Många av de som var jätteaktiva kring mitten/slutet av förra decenniet har blivit äldre och har inte samma tid och/eller intresse för forumnörderi längre.

2. Många, framförallt de yngre medlemmarna är numera invanda på att sköta randomsnacket via FB/Insta/andra sociala medier.

Sen vet jag inte om det även kan spela in att den materiella utvecklingen, främst vad gäller hårdvara, har avstannat lite de senaste åren - prylforumen är väldigt stillsamma jämfört med i början av rockerrevolutionen.
Personligen gillar jag urspårade randomtrådar, så alla som vill vara med och vara random är mer än välkomna att haka på. Det finns absolut inget förbud mot att ha roligt. :)

@Jibberisch har du också lust att kommentera?

Här är några urspårade trådar btw. :)

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=43896

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=86991

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=86617

Men?
Jag vill för det första bestämt förneka att vi blivit äldre. För det andra...hmm. Vänta. Det var nåt mer?
Jävla demens....

Men?
Skaegget sa:
Mer Randommé åt folket alltså!?
Vet inte? Vad tycker du?
Det bästa är kanske om folket håller sig borta bara?
Från baren i alla fall?
Fast Freerides nya kärna kanske hellre dricker oboy än fernet, och har inget könshår att elda?
Så baren ligger öde och barnen i säng.
Eller nåt? Vad vet jag? Du får bestämma.

Men?
GNU sa:
Fast Freerides nya kärna kanske hellre dricker oboy än fernet, och har inget könshår att elda?
Oboy är förvisso gott, fernet är väl snäppet över vana tallin, men oboy med minttu är jävligt fint. Eller amaretto. Fast det enda rätta är grädd-drinkar på gold strike. Det tar ett tag, men när det slår är det en jävla käftsmäll. Och kom ihåg, riktiga drinkar blandas med decilitermått.

Anledning att vi inte eldar könshår är för att vi redan eldat upp allt.

Men?
Vattendroppe sa:
GNU sa:
Oboy är förvisso gott, fernet är väl snäppet över vana tallin, men oboy med minttu är jävligt fint. Eller amaretto. Fast det enda rätta är grädd-drinkar på gold strike. Det tar ett tag, men när det slår är det en jävla käftsmäll. Och kom ihåg, riktiga drinkar blandas med decilitermått.

Anledning att vi inte eldar könshår är för att vi redan eldat upp allt.
Inte så noga vad som blandas. Bara set inte blandas svagare än 70-70!!

Men?
har jag missat något? är det en vedertagen sysselsättning att elda könshår? whaaaat?!

(i övrigt hänvisar jag till signaturen i nedre högra hörnet..)

Men?
xSooLx sa:
Du är fri att kalla det vad du vill! :D
Det var generöst! Frågan är väl om det blir till en drink ifall man skakar den (med eller utan is) i en shaker eller dylikt. Det känns ju inte särskilt groggigt med en shaker. Och vad händer om man mäter upp med dl-mått, men bara mäter en slags sprit?

Men?
Jag är personligen helt för att inte ha trådar som handlar om skidåkning. Det blir lätt så jävla pretto. Numera kan man ju knappt rekomendera ett par Katana utan att folk tar illa upp. Det om något är, för mig, en jävla fingervisning om att det var bättre förr.

Grogg har väl för fan aldrig haft något med en shaker att göra?! Missförstå mig inte, jag har inget emot appletinis, drinkar med ingerfära eller paraplyer.

Men grogg är grogg.

Grogg skakar man inte. Grogg mäter man inte.

Grogg är grogg.

@GNU
Min teori är att allting har blivit skitnödigt och pretto. Så även skidbranschen. Plus att jag börjar tvivla på yngre generationers förmåga att uppskatta, hur ska man säga, en fokuserad meningslöshet. Påstå, framför den yngre generationen, att det inte finns någonting vackrare än en bortslösad talang och du får tomma blickar tillbaka.

Nej, jag menar inte att dra alla över en kam. Döma ut ungdomen som lite lattjo. Absolut inte. Men jag såg ett avsnitt av Paradise hotel igår. Och det faktum att ingen! INGEN! Reflekterar över att hotellet ser ut som skit, stör mig en smula.

Men?
Jibberisch sa:
Men jag såg ett avsnitt av Paradise hotel igår.
Du gjorde VAD SA DU?!

Varför? *vrider mig i själsliga plågor*

Jag är inte säker på att vi kan vara vänner efter att detta har uppdagats. Om vi är vänner. Var vi någonsin vänner? Ingen vet.

Jag gillar f.ö. mojitos. Och jack&cola. Är den senare en grogg?

Men?

@Heddious

Jack & Cola är grogg. Beroende på hur du förhåller dig till den.

Du ser! Du reflekterar inte heller över det faktum att hotellet ser ut som skit! Det är upprörande!

Det fanns en tjej vars överläpp var lika stor som en normalstor prinskorv. Det var roligt. Plus att jag hade redan sett kvällens avsnitt av "Qi".

Men?
Hur i helvete kan man kalla ett program "Paradise hotel" och sedan filma skiten på ett hotell som ser som om det inte ens varit i skick före den Bulgariska revolutionen?!

Det här, är vad som är fel med vår planet. Detta är nötskalet. Detta är kvittot på vårt förfall. Vår misär. Och kanske till och med anledningen till allt.

Men?
Jibberisch sa:
Hur i helvete kan man kalla ett program "Paradise hotel" och sedan filma skiten på ett hotell som ser som om det inte ens varit i skick före den Bulgariska revolutionen?!

Det här, är vad som är fel med vår planet. Detta är nötskalet. Detta är kvittot på vårt förfall. Vår misär. Och kanske till och med anledningen till allt.
Tack. Du ger mig hopp, om inte om Freeride, så i alla fall om livet som sådant.

Men?
Jibberisch sa:
Jack & Cola är grogg. Beroende på hur du förhåller dig till den.

Du ser! Du reflekterar inte heller över det faktum att hotellet ser ut som skit! Det är upprörande!
1. Tack, bra att veta. Hur förhåller du dig till den förresten?

2. Jag har ju inte ens beskådat skiten, jag undviker per automatik (och pga att jag bara har 1, 2, 4 på teven där jag bor, inget wifi och mobilsurfen är slut (som om jag skulle slösa den på Paradise Hotel)).

Men?

@Vattendroppe jag var helt säker på att en grogg är spritsort+slödryck+eventuellt is. allting med mer än en sorts sprit och/eller slödryck är inte grogg.

har min far lärt mig fel definition på grogg, är det det du säger? *throws self off cliff*

Men?
Att nu tror jag min själ att det är fredag...

Heddious sa:
@Vattendroppe jag var helt säker på att en grogg är spritsort+slödryck+eventuellt is. allting med mer än en sorts sprit och/eller slödryck är inte grogg.

har min far lärt mig fel definition på grogg, är det det du säger? *throws self off cliff*
Lyssna på far, Hedda, det är ofta en bra idé.

Men?
GNU sa:
Jibberisch sa:

Tack. Du ger mig hopp, om inte om Freeride, så i alla fall om livet som sådant.
Tack, jag gör mitt bästa. Och hatten av för att du lyfte detta ämne.

Men?

@vattendroppe

Jag måste hävda att grogg i min värld är sprit + något att spä ut det med. Drinkar blandas av någon utbildad två veckor på Kreta.

Blandar man inte spriten med någonting, då dricker man sprit.

Alfa - "Vi dricker sprit, vem fan är du?"
Beta - "Vi dricker grogg, vem fan är du?"
Stockholm - "Woho asså vi kickar drinkar! Fräscht! Kom hit och häng!"

Men?
Jibberisch sa:
@vattendroppe

Jag måste hävda att grogg i min värld är sprit + något att spä ut det med. Drinkar blandas av någon utbildad två veckor på Kreta.

Hm, så jag är ABS... Eller bara förvirrad...

Men?
PhatFred sa:
Jibberisch sa:
@vattendroppe

Ja, vem fan är inte förvirrad?

Men?
PhatFred sa:
Jibberisch sa:
@vattendroppe

Är inte ABS nåt slags partytrick? Nånting säger mig att det har med ballonger att göra i alla fall.

Men?

@vattendroppe
Jag vet inte, jag går inte på fest längre. Jag klarar helt enkelt inte av alla de krav som det normativa samhället ställer på en vit, lönnfet man i sina påstått bästa år. Det finns liksom inget att skylla på.

Alla ursäkter är slut.

Men?

@Jibberisch
Jag tror lösningen på ditt problem helt enkelt är att sluta vara lönnfet. Jag har nyligen testat, den normativa bilden av en person förändras något oheligt mycket beroende på såväl kroppsformen som sinnesformen. Släng på dig en sturep-kostym också.

Men?
Vattendroppe sa:
@Jibberisch
Jag tror lösningen på ditt problem helt enkelt är att sluta vara lönnfet. Jag har nyligen testat, den normativa bilden av en person förändras något oheligt mycket beroende på såväl kroppsformen som sinnesformen. Släng på dig en sturep-kostym också.
Att vara öppet fet istf fet i lönndom?

Senast ändrad:
Men?

@vattendroppe
Om jag inte ska vara lönnfet, alternativt "konsultmullig", vet du hur jävla mycket jag får röra på mig då? För att min kropp ska ha en chans att förbränna den mängd glass jag konsumerar. Det är inte rimligt. Då får jag sluta jobba. Och då har jag inte råd med glass ändå.

Men?
Jibberisch sa:
@vattendroppe
Jag vet inte, jag går inte på fest längre. Jag klarar helt enkelt inte av alla de krav som det normativa samhället ställer på en vit, lönnfet man i sina påstått bästa år. Det finns liksom inget att skylla på.

Alla ursäkter är slut.
Bästa år! Så jävla...största lögnen!
Man har aldrig varit sämre och blir fan inte snyggare dag för dag.
Det man väntade på, trodde på, såg fram emot, det kommer någon fjunig 20-25 åring och snor åt sig innan man ens är i närheten.
Kroppen går sönder av minsta lilla. En skateboard, pang, så är skidåkningen ett minne blott.
Bitter? Jag? Ja. Tror fan det. När allt går åt helvete innan det ens hänt!

Men?
Jäkla tråd! Nu blev jag jävligt sugen på att shaka ihop en Maggan på bästa tequilan och börja fredagsmyset men eftersom det är lite för tidigt för det så får det vara till senare. För att förekomma eventuella kommentar om att det inte alls är för tidigt så är det egentligen några mils bilkörning som ställer till det. Får bli en Virgin Mary istället!

Men?

@phatfred
Öppet fet, är det att proklamera sin fethet medelst sitt profilnamn på FR?

@jibberisch
Det är ju den perfekta lösningen! Nästa år kan du skaffa lycradräkt och hänga med pinnsmala fransmän som roar sig med att springa upp för pisterna och tävla om vem som har lättast utrustning! Där har du en karriär som definitivt står utanför den normativa samhällskroppen!

@gnu
Jag är fortfarande 20-25 år gammal...

Men?
Heddious sa:

Jag är rimligt säker på att en grogg bara innehåller två olika ting. Är det sprit, is och slödryck borde det alltså vara en drink. Nu innehåller ju iofs också slödrycken vatten, och spriten, så jag är något osäker på hur vi ska tolka detta. För att undvika förvirring gör vi nog alla bäst i att dricka fernet istället.

Jag är å andra sidan så galet beta att jag dricker appletinis, så jag kanske inte ens har någon talan i frågan.

Snödjup

Tillbaka
Topp