Merida UMF eller Scott YZ2

TJa!
Ska köpa en freeridehojj nu då men jag väljer mellan Merida UMF och Scott YZ2 (Nya modellen med fet ram)

Om ni vet någon annan bra dirt/street hojj i samma prisklass (4-6 tusen) Så kan ni gärna komma med förslag. Annars kan ni säga vad ni har för erfarenher av cyklarna ock vad som är bra / dåligt på dem.

//Robin

JAG har en polare som ska sälja en Trek Bruiser 2 ,den har ruggit fet o oförstörbar ram ,skivbromsar o sånt, ruggit skön han köpte den förra sommaren men har bara andvänt i 2månader..han vill ha ca 8000 för den,...

ööh e det verkligen billigast att köpa alla delarna själv. JAG trodde att det var dyrare i alla fall.

Jarle... tror du fått något om bakfoten!!
t.ex ett deore kit kostar med V-Broms: 3995:-
LX med V-Broms: 5095:-
etc.

och du kan lätt få tag på en cykel med deore för ca. 5000:-
altså måste ramen vara så gott som gratis enligt dina teorier!
fälgar och däck kostar med.
och nu förtiden har nästintill alla cyklar gaffel och den får man oxå pröjsa för!

specialized hardrock aggro comp......
en polare har en sån å han e jävligt nöjd me den..den kostar typ 6300:-

<quote>
...fälgar och däck kostar med.
och nu förtiden har nästintill alla cyklar gaffel och den får man oxå pröjsa för!
</quote>

Nähä? Är det sant? Har _nästan_ alla cyklar gaffel? Vad har dom andra? Grillvante?

Kunde inte låta bli...

Tja, av dom två hojjarna ska du välja scotten.
Men själv tycker ja du ska lägga ut lite mer pengar o köpa en kona cyckel, nån ur dirt serien: Shredd, Scrap, Stuff.
All tre cycklarna har samma ram men med olika komponenter.
Ja har en polare3 som har Scrapen o han e skitnöjd, ja har testet den o den e skön som fan!
En annan cyckel som är bra är dmr sidekick mtb.
Satsa på Scrapen! ps. den kostar nåt emellan 6-8 laxar.

Tillbaka
Topp