Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej igen!torax sa:Tack för teasern! Torrt hela vägen ner? Åker lite senare, 26e o stannar 10 dar.
Eget företag som är obundet till plats så vi kan jobba melllan åken.wolfbane1967 sa:Tjusigt, får man fråga vad ni jobbar med, ni verkar åka hela vintern ;-)
Här är det ren fricamping som gäller. Efter 5 dagar på parkeringen fyllde vi idag 200L vatten, 80L gasol och köpte 10L akrylatbensin till generatorn som laddar 270 Ah Lithiumbatterier, så nu klarar vi 5 dagar till. Finns camping nere i byn, ca 3km bort samt i Voss, 3 mil bort.joolen sa:Ser väldigt trevligt ut!!
Funderar på att åka dit med min husbil i mellandagarna. Finns det betalduschar eller liknande?
Gud va skönt . Man blir inspirerad av era bilder och resorJAndersB sa:Eget företag som är obundet till plats så vi kan jobba melllan åken.wolfbane1967 sa:Tjusigt, får man fråga vad ni jobbar med, ni verkar åka hela vintern ;-)
Skoj att höra!wolfbane1967 sa:Gud va skönt . Man blir inspirerad av era bilder och resorJAndersB sa:Eget företag som är obundet till plats så vi kan jobba melllan åken.wolfbane1967 sa:Tjusigt, får man fråga vad ni jobbar med, ni verkar åka hela vintern ;-)![]()
De flesta större fjällövergångarna är nästan alltid öpona eller med kolonnekörning, speciellt de för Myrkdalen viktigaste rv52 hemsedalsfjället och e16 filefjäll. Vid snöstorm kan de alla tidvis stänga. Kolla här: https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Reiseinformasjon/Trafikkmeldingerjoolen sa:Halloj!
Funderar på resväg till Myrkdalen. Hört att det finns vägar på vintern som är avstängda. Går det att hitta information om det? Tror ni google maps tar hänsyn till stängda vintervägar?
Mvh Johan
Klassiskt vestlandväder. Först får man uthärda 100mm regn och sedan 100cm snö på baksidan av fronten.Millo sa:Tjo ho,
Sugen på att åka dit i mellandagarna. Vad säger ni som har koll om proggen? Ska jag tänka om?
Sorry men åter i början av januari.joolen sa:Halloj. Är Myrkdalen nu. Nån som är här? Och är sugen på att dela ett par svängar?/gå en tur imorn?
Mvh Johan
Svar på fråga 1: ja.FGoldwin sa:Är det stor lavinrisk nu? Behöver man ha lavinutrustning när man åker offpist?
Myrkdalen har mer likhet med alperna än med många nordiska skidområden och är något helt annat än t.ex. Trysil. Åkte själv i Trysil igår efter ett mycket ovanligt stort snöfall och det var ju helt värdelöst.FGoldwin sa:Jag noterar av svar på min fråga att jag uttryckte mig lite enkelt. Självklart ska man ha lavinutrustning om man åker i stora offpist-områden där risk för lavin föreligger. Tex när jag var i Engelberg förra året - då var det givet att ta med lavinutrustning.
Åker jag till Trysil eller Sälen tar jag inte med lavinutrustningen eftersom jag håller mig mestadels i pistade områden eller de ej pistade områden nära pisterna. Trysil har en del offpistområden där man inte bör vara om det är lavinfara 2 eller högre, och då håller jag mig helt enkelt därifrån.
Eftersom jag inte varit i Myrkdalen var jag nyfiken på om man behöver ta med lavinutrustningen. Av döma av svaren finns det några områden där det kan gå laviner.
Finns det "säkra" offpistområden? Jag har sett en del videosar/bilder från skogsåkning och annat där folk åker utan ryggsäck.
Har det förkommit några laviner som dragit med folk?
Backar, vad är det?kalledan sa:Är du rädd för branta backar i Trysil?
Finns ett café med toalett. Någon klassisk värmestuga såg jag inte men jag var inte överalltpetercarstens sa:Vet någon som varit på plats om det finns värmestuga med micro ungnar.
Stannar på väg till Röldal