Microsoft Windows 7

Microsoft Windows 7
" OT-forumet - Alla trådar som inte passar i något annat forum på Freeride. Även om forumet är Off-topic gäller samma regler som övriga forum. "

Microsoft Windows 7
det jag upplevt av beta verson som man fick har det fungerat sjukt bra 10/10 !
och det ser bra ut också !
sen har jag inget mera att till lägga

eller jo gillar man XP så kommer man gilla w7

Microsoft Windows 7
Har bara sett ett screenshot, men verkar som att windows har tagit efter mac lite. T.ex. med den där funktionen nere i bild, där olika ikoner kommer fram på rad..

Microsoft Windows 7
Den funktionen är precis samma som vista etc bara att det inte är någon text. (går att välja till)

Men jag tycker det fungerar klockrent. Använt det i 2 månader och kommer inte byta tillbaka !

Microsoft Windows 7
ElisWaltersson sa:
tar windows 7 lika stor plats som vista? eller tar det mer ?
En data med typ 4 gb ram och typ 500 gb hårddisk , blir den mycket mycket snabbare med xp än med 7 ?

attbropå datorer å joll , haha http://www.ilove.nu/wp-content/uploads/2009/02/modermodemet.jpg
7 är iaf snabbare än Vista :P

Min stationära med 7 ultimate har en windows mapp på 11,7gb
medans min laptop med vista home har en windows mapp på 11,4gb

Och har du 4gb ram så kommer du nog inte känna av någon direkt skillnad

Microsoft Windows 7
linder sa:
ElisWaltersson sa:
En data med typ 4 gb ram och typ 500 gb hårddisk , blir den mycket mycket snabbare med xp än med 7 ?

attbropå datorer å joll , haha http://www.ilove.nu/wp-content/uploads/2009/02/modermodemet.jpg

Tror han syftade på ramkapacitet. Och W7 tar en hel del mindre ram än Vista (Eftersom det är förmodligen Windows största flopp, som INGEN kan säga något vettigt alls om). Sen ja, din dator kommer vara snabbare med XP anyhow. Pga, en hel del mindre tilläggsprogra, främst på grafiken. Men å andra sidan så är inte XP skapat för att hantera datorer med mer RAM än 2gb så troligvis så kan du inte utnyttja all ram om du kör XP. Så i slutet är det nog hårfint mellan dom. Skulle föredra W7, pga inga fler uppdateringar & ingen support till XP.

Microsoft Windows 7
Abredal sa:
linder sa:
ElisWaltersson sa:

Tror han syftade på ramkapacitet. Och W7 tar en hel del mindre ram än Vista (Eftersom det är förmodligen Windows största flopp, som INGEN kan säga något vettigt alls om). Sen ja, din dator kommer vara snabbare med XP anyhow. Pga, en hel del mindre tilläggsprogra, främst på grafiken. Men å andra sidan så är inte XP skapat för att hantera datorer med mer RAM än 2gb så troligvis så kan du inte utnyttja all ram om du kör XP. Så i slutet är det nog hårfint mellan dom. Skulle föredra W7, pga inga fler uppdateringar & ingen support till XP.
Tror inte han menade ramkapaciteten eftersom han även la till sin 500gb hårddisk.

Likaså att han skrev "data" ist för dator gör att jag väljer att tolka han och hans inlägg som mindre datorkunnig = hårddiskutrymme före ramkapacitet.

Samt att XP 64bit klarar av 4gb minne ;P

edit: Kolla in denna sidan vetja! http://www.ithinkdiff.com/windows-xp-vs-windows-vista-vs-windows-7-using-512-mb/
Dock inte helt fair test eftersom det är 32 vs 64bit os, men ändå!

edit2: Sen om ni kollar denna så ser ni att skillnaden på xp och 7 är såpass liten så det är ingen ide att kommentera (2 fps i devil may cry 4) http://xtreview.com/addcomment-id-7264-view-Windows-7-vs-Windows-Xp-review.html

Senast ändrad:
Microsoft Windows 7
Köpte nyss dator till syrran med Windows 7, måste säga att jag tycker det verkar jävligt bra hittils. Nu vet jag ju att det är Microsoft och så fort man börjar installera fler program så kommer det säkerligen sega osv. men än så länge funkar det jävligt bra!

Microsoft Windows 7
helt meningslös post:
clean installerad windows 7 funkar sa grymt bra :) atminstone innan man dragit in skype, antivirusprogram och office.... far se hur det blir sen... :)

Microsoft Windows 7
linder sa:
...
16gb..

Förövrigt så har speciellt vista men även windows 7 varit under förväntningarna. Snart måste man nog byta till mac eller linux.

Microsoft Windows 7
Asså som ni fattar så är jag inte så bra på datorer å joll. Jag menar typ asså snabbara i huvud taget, lixom spela spel, öppna upp spel å sånt joll.

Justja, Ni som verkar ha lite koll på sånt här, http://www.expert.se/product/produc...m_source=FeedPJ&utm_medium=pt&utm_campaign=pj
Tror ni att jag kommer kunna spela spel bra på den här. Det står ju samt: spela enklare spel.
Kommer jag kunna spela spel som WoW på den ? det är W7 på den.

JAg var till en affär här om dagen och han tipsade mig om en dator , http://www.midat.se/catalog/product_info.php?cPath=1_137&products_id=303 han sa att den var bra för mig i prisklass och att jag kunde spela spel som wow och sånt på den. Dock följer inget operativ system med på den. alltså extra kostnad ?

Vilken datOR ska jag välja / skulle ni valt ? vill ha som typ speldator. Vilken har högst fps tror ni?

Senast ändrad:
Microsoft Windows 7
Ett tips till alla som vi byta till Windows 7 och har csn-kort. Köp det via csn-kortets hemsida så får man grymt bra rabatt. Professional-versionen för runt 1000-lappen och ultimat för ca. 1500kr.

Microsoft Windows 7
haft beta version om någon bryr sig;PPp
Fast känner inget behöv av Windows 7, det ser bara förjävla snyggt ut för annars funkar ju xp tillräckligt bra, enligt mig.

Microsoft Windows 7
Tycker XP är skönast faktiskt, varken vista eller windows 7 har jag gillat, inte suttit så mkt vid windows 7 dock så.

Microsoft Windows 7
Windows 7 är faktiskt förhållandevis bekvämt och lättanvänt! Tydligen ska det inte "ta lika mycket" av prestandan heller, till skillnad från Vista. Jag rekommenderar det definitivt.

Microsoft Windows 7
ElisWaltersson sa:
Asså som ni fattar så är jag inte så bra på datorer å joll. Jag menar typ asså snabbara i huvud taget, lixom spela spel, öppna upp spel å sånt joll.

Justja, Ni som verkar ha lite koll på sånt här, http://www.expert.se/product/produc...m_source=FeedPJ&utm_medium=pt&utm_campaign=pj
Tror ni att jag kommer kunna spela spel bra på den här. Det står ju samt: spela enklare spel.
Kommer jag kunna spela spel som WoW på den ? det är W7 på den.

JAg var till en affär här om dagen och han tipsade mig om en dator , http://www.midat.se/catalog/product_info.php?cPath=1_137&products_id=303 han sa att den var bra för mig i prisklass och att jag kunde spela spel som wow och sånt på den. Dock följer inget operativ system med på den. alltså extra kostnad ?

Vilken datOR ska jag välja / skulle ni valt ? vill ha som typ speldator. Vilken har högst fps tror ni?
Vad du än gör, om du ska lira spel, köp då FÖR FAN inte Vista. Värsta du kan göra...

Microsoft Windows 7
Backiis sa:
skit enligt mig XP ska de va
Dock så lär ju inte XP vara mycket hurra för så fort Microsoft fått ut windows 7 på marknaden ordentligt. Då lär det inte komma några nya uppdateringar eller service packs till XP.

R-R sa:
Windows 7 är faktiskt förhållandevis bekvämt och lättanvänt! Tydligen ska det inte "ta lika mycket" av prestandan heller, till skillnad från Vista. Jag rekommenderar det definitivt.
ja det sägs ju att man skall kunna köra 7 på netbooks utan några problem vilket inte har fungerat med Vista tidigare.

Senast ändrad:
Microsoft Windows 7
xzimmit sa:
Backiis sa:
Dock så lär ju inte XP vara mycket hurra för så fort Microsoft fått ut windows 7 på marknaden ordentligt. Då lär det inte komma några nya uppdateringar eller service packs till XP.
om inte jag har fel så slutade dom med det för ett bra tag sen.

Btw Fixat windows 7 Lagligt Gratis, eller det kostade mig 100 lappen
fråga snällt och jag delar med mig vart och hur

Senast ändrad:
Microsoft Windows 7
Microsoft Windows 7
Simonski sa:
xzimmit sa:
Backiis sa:
om inte jag har fel så slutade dom med det för ett bra tag sen.

Btw Fixat windows 7 Lagligt Gratis, eller det kostade mig 100 lappen
fråga snällt och jag delar med mig vart och hur
Hur fixade det det simonski?

Microsoft Windows 7
"Windows 7 gör din dator snabbare och att använda enklare."

Schysst svenska dom har på hemsidan iallafall!

Once you go mac you never go back.

Microsoft Windows 7
På skolan jag går"Portalens Gymnasium Gbg" så fick vi Windows vista till våra skol laptops först, men sen så fick vi windows 7, Fett Nice :D

Microsoft Windows 7
Erik sa:
linder sa:
...
16gb..

Förövrigt så har speciellt vista men även windows 7 varit under förväntningarna. Snart måste man nog byta till mac eller linux.
Skrev bara att det klarar av dom 4gb som hans dator hade...

Hur kan du ha förväntningar på Microsoft? Jag hade inga förväntningar alls så win 7 är helt klart över mina förväntningar ;P

Microsoft Windows 7
windows 7 är ju underbart i jämförelse med vista.. sen så har ja hällre 7 än xp för den delen också, enbart ett problem och det är att ventrilo fukkar i win 7 men går att fixa de också om man e geek som mig :)

Tillbaka
Topp