Midjemått

maxen18

Ny medlem
Midjemått
Hag har en liten fråga. Skall köpa en ny snowboard och undrar vilket midjemått jag jan ha på min bräda?

Jag har 40 i skostorlek och därför borde jag ha 24.0-24.3 cm. Men jag hittar nästan inga brädor med det midjemåttet eftersom att jag är 178 cm lång och skall köpa en freeride/ allround bräda.

Kan jag åka på en bräda med 25.0 i medjemått?

Nåt förslag på bräda i 4000-5000 klassen också hade jag varit tacksam över.

Midjemått
Jag lånar tråden lite bara,
Jag har 44-45/28-29 cm på mina skor nuvarande, men jag ska köpa ny bräda, o alla brädar har ju midjemåttet runt 24-25, hur funkar de för mig som måste ha large bindningar och de storlekarna?
de känns ju som att de kan bli lite fel, ska jagh behöva ha mina bindnigar lutade framåt så de kommer så nära brädan o inte sticker ut,
men detta måste ju vara ett vanligt problem eftersom många har runt 44 i storleken?

Midjemått
De flesta söndagsglidarna märker aldrig att deras brädor är för smala pga att dem inte ligger i sådan vinkel att skorna kmr i närheten av backen.
Du kommer inte kunna åka riktigt på en bräda med säg 24.5 om du har 44/45 i boots. Satsa bredare!
Jag ser det som ett allmänt problem att brädor generellt är för smala...kass ere

Midjemått
Rydellen sa:
De flesta söndagsglidarna märker aldrig att deras brädor är för smala pga att dem inte ligger i sådan vinkel att skorna kmr i närheten av backen.
Du kommer inte kunna åka riktigt på en bräda med säg 24.5 om du har 44/45 i boots. Satsa bredare!
Jag ser det som ett allmänt problem att brädor generellt är för smala...kass ere
Men bindningarna sitter ju inte heller precsis vid midjan heller, så de kanske är därför midjan är ca 25 sen går ju brädan mer utåt ju längre åt mot tail/top man kommer, så jag tror man har tänkt vädligt mycket på det! Detta är vad jag kommit på efterhand inna jag frågade!

Midjemått
maxen18 sa:
Hag har en liten fråga. Skall köpa en ny snowboard och undrar vilket midjemått jag jan ha på min bräda?

Jag har 40 i skostorlek och därför borde jag ha 24.0-24.3 cm. Men jag hittar nästan inga brädor med det midjemåttet eftersom att jag är 178 cm lång och skall köpa en freeride/ allround bräda.

Kan jag åka på en bräda med 25.0 i medjemått?

Nåt förslag på bräda i 4000-5000 klassen också hade jag varit tacksam över.
....

1. Burton shaun white 156 24,2
2. Burton Shaun white 158 24,3
3. Burton Jeremy Jones 156 24,5
4. Burton T6 159 (köp beggad) 24,6 dyr bräda
5. burton seven 158 24,6

det duger bra för dig med TYP dessa mått.. som jag skriver i min tråd är dessa mått generella..

/Pinn

Senast ändrad:
Midjemått
Lundvall sa:
Jag lånar tråden lite bara,
Jag har 44-45/28-29 cm på mina skor nuvarande, men jag ska köpa ny bräda, o alla brädar har ju midjemåttet runt 24-25, hur funkar de för mig som måste ha large bindningar och de storlekarna?
de känns ju som att de kan bli lite fel, ska jagh behöva ha mina bindnigar lutade framåt så de kommer så nära brädan o inte sticker ut,
men detta måste ju vara ett vanligt problem eftersom många har runt 44 i storleken?
...

Lundvall min vän... nästan "ALLA" märken har någon bred (wide) eller extra brad bräda i sitt sortiment nu för tiden för att passa de som har lite större fötter..

1. Burton bullet 159 26,0
2. burton baron 162 26,0
3. Burton dominant 159 26,0
4. burton king 158 26,0
5. burton twin 161 25,9

dessa duger för din fossingar.. håll till godo... sen väljde du bara den som passar din typ av åkning..

fred

/Pinn

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp