Jag har inte åkt någon av skidorna och har därav inga kommentarer på åkegenskaperna. Men, jag har lite annat att säga...
Line vet jag är ett väldigt hypat märke inom skidor, ungefär som Forum är inom snowboards. Och vi vet ju alla att Forum bara är skit, nedå, kanske inte bara skit, men inte alls vad de tar betalt för.
Line är inte alls lika dyrt som Forum men de har tyvärr liknande problem med hållbarheten på sina produkter. Jag har "hört" att det är därför inga återförsäljare vill ta in Line i Sverige, för att de lätt går sönder (får stukningar osv.) och är jobbiga och svåra att få reklamerade. Och ännu svårare blir det om man köper dem som privatperson, från staterna. Skulle någonting hända är det en jäkla jobbig och kostsam procedur att skicka dem på reklamtion. Om du nu inte ska åka i USA eller Canada för då kan man ju lämna in dem i närmsta butik där. Utifrån den aspekten tycker jag du ska välja K2.
Men sen finns det ju många andra goa twintips på marknaden. Jag personligen är väldigt förtjust i allt vad Dynastar gör, har ett par förra årets Concept som jag älskar och ett par förra årets Skicross 10:or som är helt grymma. Årets Troublemaker tror jag är än grymmare än Concepten med lite bredare midja för bättre flyt i uppkört före och offpisten.
MUUUUUU!