Mike Nick eller Public Enemy?

Bo87

Aktiv medlem
Jag väger 65 kg och är 183 cm lång. jag har varit inne på getboards.com ett tag nu och funderar på om jag ska köpa K2 Public Enemy eller Line Mike Nick Pro Model. K2 finns i 169cm & 179 cm. Linen finns bara i 171cm. några tips?

Ajustja, linen är ju jävligt ovanlig i sverige, så jag förväntar mig inga svar där. :P

Jag har inte åkt någon av skidorna och har därav inga kommentarer på åkegenskaperna. Men, jag har lite annat att säga...

Line vet jag är ett väldigt hypat märke inom skidor, ungefär som Forum är inom snowboards. Och vi vet ju alla att Forum bara är skit, nedå, kanske inte bara skit, men inte alls vad de tar betalt för.

Line är inte alls lika dyrt som Forum men de har tyvärr liknande problem med hållbarheten på sina produkter. Jag har "hört" att det är därför inga återförsäljare vill ta in Line i Sverige, för att de lätt går sönder (får stukningar osv.) och är jobbiga och svåra att få reklamerade. Och ännu svårare blir det om man köper dem som privatperson, från staterna. Skulle någonting hända är det en jäkla jobbig och kostsam procedur att skicka dem på reklamtion. Om du nu inte ska åka i USA eller Canada för då kan man ju lämna in dem i närmsta butik där. Utifrån den aspekten tycker jag du ska välja K2.

Men sen finns det ju många andra goa twintips på marknaden. Jag personligen är väldigt förtjust i allt vad Dynastar gör, har ett par förra årets Concept som jag älskar och ett par förra årets Skicross 10:or som är helt grymma. Årets Troublemaker tror jag är än grymmare än Concepten med lite bredare midja för bättre flyt i uppkört före och offpisten.

MUUUUUU!

enligt K2 ska Public Enemy vara ungefär som Enemyn fast lite fläskigare tip o midja. jag kör på ett par Enemys, o jag tycker att de är askalas. så jag tycker att du ska köpa ett par K2 Public Enemy 179.

Jag har tänkt köpa ett par Mike Nick, men ifrån UK då för ja förstår inte varför man köper ifrån usa med en massa tull och moms och skit. men för dig som är såpass lång så tycker jag K2 även fast ja inte gillar skidorna men de är ju lite längre eller ännu bättre är om du köper ett par helt andra skidor med kvalitet och längd.

aa okej, bra svar där. då ditchar jag linaskidorna, rean går ut imorn..

Prospekt:
K2 Public Enemy 179cm
Dynastar Troublemaker 175cm
Fischer Airstyle 170/180cm?

"nu ska vi dra ut på disskusionerna", hehe

Det är nog smart att skippa Lineskidorna, jag säger inte att det kommer bli problem med dem men det kan bli det och det är ju önödigt att ta den risken, tycker jag iaf.

Sen en liten till grej. Alltför många stirrar sig blinda på sin egen längd när de ska välja längd på skidor, det som ska vara avgörande är framförallt vikten och vilken färdighetsnivå man åker på. Killen här i exemplet är 183 cm lång men bara 63 kg lätt. Han är alltså rätt så lätt och vilken färdighetsnivå han ligger på vet han själv.

Hrmmm, som jag sa tidigare, jag är en riktig Dynastarälskare och jag tror/vet att Troublemakern är ruggigt bra. Concepten var riktigt bra och Troublemakern är ännu bättre. Frågan om du ska ha 175 eller 165 tror jag du kan besvara själv nu, sen är det lite personligt också, om man gillar lite längre eller lite kortare skidor.

MUUUUUUU!

Tillbaka
Topp