Milano (Bergamo) -> Chamonix

Oasen

Ny medlem
Undrar om någon vet enklaste och billigaste sättet att ta sig mellan dessa två ställen?

MVH /Ola

Tjena
Har själv sökt alternativ med Bergamo /Ryan Aire som utgångspunkt.
Men det ser inte ut som något vettigt alternativ.
Ryanair landar 8 på kvällen då är den dan körd. Till Chamonix är det ca 28 mil.
Tåg går upp i Aostadalen men genom tunneln blir det public transport om du hittar någon.
En massa strul Och naturligtvis kostnader. Frågan är om det är värt det.
Någon som har lyckats få ihop det??
Tydligen inte eftersom ingen svarat.

mmm... jag har dock hört att det ska gå direkt bussar om man tar sig in till Milano. Någon som kanske vet om det stämmer!?

Hyr en bil. Klart smidigast och man blir flexibel och hinner med att åka på lite andra orter än bara Chamonix. Kanske inte det billigaste sättet men klart enklaste :)

Ett tips är att flyga till Nice istället. Visserligen inte det närmaste alternativet men där är hyrbilspriserna bland de lägsta i Frankrike. En tusenlapp billigare per vecka jämfört med Italien och även andra franska orter i regionen. Och så går det ju en del lågprisflyg till Nice, bl a med Sterling. Man slipper även den ganska dyra kostnaden för Mont Blanc tunneln (500 spänn t o r eller nåt ditåt)

Ytterligare en fördel med Nice är att man enkelt klämmer in La Grave på upp eller nervägen till Chamonix. Inte helt fel...

mm... bil är kanske ett bra alternativ om man bara ska vara där i en vecka.. Vi ska dock vara där i femton veckor så frågan är om det fortfarande är det bästa alternativet. Fortfarande ingen som vet något om direktbussar från Milano?

Kolla med Italienska turisbyrån, de är bra på att svara på mail. Det är väl lika självklart att det finns där som här.
Kommunikationer menar jag.

jag tycker fan vi köper en vit rostskadad saab 9000 från 87 för 3000 pix istället å bara glider ner

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp