Min första post!, köpa nya boots,bindningar,bräda.

Oscarrr

Ny medlem
Halloj!

Just nu åker jag runt på en gammal Airwalk bräda från 99, samt ett par billiga boots från stadium som ja köpte på rean för runt 500kr förra året.

Provade polarens Bataleon (goliath)? tror jag den heter, Sjukt lätt åkt bräda som gjorde precis som jag ville.

Så nu ska jag köpa en helt ny uppsättning tänkte jag, eller begagnat?
Är 191cm lång. 90kg samt sko storlek 46.
Budget 5-6000 kr.
Tänkte åka förbi Curb i Falun imorgon och kika lite men vill ha lite tips här först.

Kan ni rekommendera något som kan passa? Jag kör lite allround, Ingen jibb gud precis men hoppar lite för skojs skull. Men söker en uppsättning som är halvbra på allt så att säga.

Mvh Oscar

Senast ändrad:

Några halvdassiga bilder, Någon som känner igen brädan? Samt vad nypriset kan ha varit?

Aldrig sett brädan förut, men på din budget skulle jag nog satsat på någon av toppmärkena så som Burton, Ride och Nitro. Du kan köpa paket som innehåller riktigt bra grejer!

Många som provat bindningar med spännet som går över tårna så hela foten pressat bakåt? Mvh

Airwalk A-1 var en av de topmodellerna på den tiden, men visst är den för smal för dina fötter.

Nu jävlar har man slagit på stort.

Blev en Lib Tech Jamie Lynn och ett par Burton Mission bindningar... Skor köper jag nästa år då dem jag har nu är sköna. =)Hoppas inte 25.1cm blir för smalt bara. Brädan är 157 lång.

Wow, måste bara säga att vilken sjuk jävla kul bräda! Banana Tech is the shit!
Går att åka sjukt fort med full kontroll, felskär existerar inte! :D

Btw, har min Airwalk A1 till salu, Någon som vet vad en sån kan vara värd idag?

Mvh

Oscarrr sa:
Wow, måste bara säga att vilken sjuk jävla kul bräda! Banana Tech is the shit!
Går att åka sjukt fort med full kontroll, felskär existerar inte! :D

Btw, har min Airwalk A1 till salu, Någon som vet vad en sån kan vara värd idag?

Mvh
Tyvärr nog bara affektionsvärde på den. Jag hade en Atlantis Daniel Frank från typ -98, den gick på 6 eller 8 lax på den tiden, inflationen har ju slagit till sedan dess. Den blev jag av med för en 500 och då var det nog jag som blåste köparen.

Tillbaka
Topp