miniramp bygge

JakobJ

Aktiv medlem
miniramp bygge
Tja! Jag är väldigt sugen på att bygga en miniramp men har inte så stor budget så jag undrar om man kan använda typ 4 sjpallar som botten eller är det helt odugligt?

miniramp bygge
sj-pallar funkar bra, tänk bara på att dom står stadigt. jag hade iofs gärna haft en lite större ramp. mycket roligare.

miniramp bygge
ekdahl sa:
sj-pallar funkar bra, tänk bara på att dom står stadigt. jag hade iofs gärna haft en lite större ramp. mycket roligare.
om man kanske ställer 6 pallar på längden då? asså om vi säger att ett streck är en pall och snestreck är qp så kanske man kan göra så här:?
\\\
|||
|||
///

istället för så här:?

\\\
--
--
///

hoppas du fattar vad ja menar=)

miniramp bygge
man kan ju typ änka på att rampen ser större ut än vad den känns när man väl åker i den.. Kankse inte så smart att bygga en liten som man tröttnar på fort utan göra en lite större?

miniramp bygge
Jag byggde en miniramp i höstas (kolla fotoalbum) med typ likadana ritningar som finns på tacky. Den blev ju inte jättestor, men helt klart värt det med tanke på att det inte blev så jättedyrt.

miniramp bygge
skulle man kunna ha en botten som är 3,6 meter bred och 3,2 meter lång? och isåfall, hur hög ska man ha då för att kunna göra lipptrick? eller äre lika bra att ha 3,6 meter bred och 2,4 meter lång botten?

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp