Miniramp projekt

Fiberteknologi

Aktiv medlem
Miniramp projekt
Hejsan freeride!

jag hade tänkt att bygga en miniramp. Ska bygga efter denna mall: http://www.xtremeskater.com/minirampplans/ Men jag ser inte vad det är för material dom lägger på plywooden. Det ljusbruna som man sedan kör på.

Någon som har byggt miniramp eller quaterpipe eller liknande som man kan få snacka lite med?

Skulle vara snällt med hjälp.

Miniramp projekt
brukar vara så kallad formplyfa...alltså en plyfaskiva som är behandlad för att stå emot väta !!

finns på alla byggvaruhus !!

mvh/
matte

Miniramp projekt
Det man ser på bilden samt att texten nedan anger så är det Masonite.

Den fråga du egentligen kan börja med att fundera på är om din ramp ska stå inomhus eller utomhus.

Ska den stå utomhus så är det bara att glömam masonite, då är det formplyfa som linkan_gbgtwintip skriver som gäller.

Personligen håller jag på att bygga en egen mini just nu, men den ska stå inomhus så jag har valt en lösning med först ett lager byggplyfa 9mm sedan ett lager med 6.5 mm björkplyfa.

Jag följer denna guide när jag bygger:
http://old.tacky.se/skateboard/artikler/display_article.asp?artikkelID=15246

Jag har valt att bygag efter den itningen då jag har åkt i en ramp som är byggd exakt efter dessa mått och den rampen gillar jag skarpt. Det enda jag gjort är att jag kortat av botten med 10cm så den är 2,9 meter. Detta pga att jag hade lite prylar ivägen där jag byggde och ville inte pruta bort 60 cm på den inre platån som jag ska ha.

Miniramp projekt
Oj, spanade in ritningarna igen på den ramp du tänkt dig att bygga, ser att den är knappt 2,5 meter bred.

Jag rekomenderar starkt att du bygger den iaf fyra meter bred. Det är inte kul i längden att ha en så pass smal ramp, du blir väldigt hämad i din åkning. Bygger själv fyra meter, känns faktiskt lite på gränsen och jag hade gärna haft en meter till, men då är det andra saker som begränsar det i form av husvagnsförvaring..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp