Miniramp ritningar

JWester

Aktiv medlem
Miniramp ritningar
tja.
Jag tänkte bygga en miniramp till min trädgård i vår, men skulle behöva ritningar. nån som vet nån sida med ritningar? vågar inte hitta på själv för om man gör fel e det rätt jobbit......
//Jacob

Miniramp ritningar
johhan, det där var en länk till hur man bygger en vert, inte en miniramp. återigen, nån som vet var?
//J

Miniramp ritningar
Ok, ett tips på hur du ungefär ska bygga..
Fixa ett par tjocka plywoodskivor..sedan använder du dig av "spiken och snöret metoden" för att få ut en schysst vinkel..kapa sedan ut vinkel och börja bygg efter länken.

Om du inte vet vad " spik...metoden " är så kan du på fri hand kanske rita ut en vinkel. (det blir alltså sid-stycket på rampen och böjen) Sen är det bara att använda skallen och bygga.

Lycka till!!!

Miniramp ritningar
www.rampplans.org om du inte menar sånt som finns här så har ja ingen aning va du menar =S

Miniramp ritningar
Jag har byggt en ramp i stugan som är 5-6 meter höh och 10-12 meter lång!! Det gick skit bra o bygga med hjälp av en polare, man andvänder bara skallen o lita fantasi så ordnar det sig.Ett tips ha mycket spik o Bräder helst plywood!! Lycka till / Putte

Miniramp ritningar
Jag har en ritning med byggbeskrivning.
Vet inte hur böjen känns att åka i men annars är det en ganska liten/normalstor relativt billig miniramp.
Jag har lagt upp ritningen som en bild i mitt fotoalbum, väntar bara på att den ska bli godkänd.

/Patrik

Senast ändrad:
Miniramp ritningar
jag ska bygga en miniramp nu till sommarn och jag ville ha hjälp om hur jag ska göra?på bakgården bara det vad ska jag ha matrial och sånt? hjälp:D

Miniramp ritningar
alle970_SKATE sa:
jag ska bygga en miniramp nu till sommarn och jag ville ha hjälp om hur jag ska göra?på bakgården bara det vad ska jag ha matrial och sånt? hjälp:D
för de första så e de massor me länkar till exakt de i detta forum. å för de andra så e de ganska långt till nästa sommar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp