Minneskort kamera i jämförelse till hv30

Alexandros

Medlem
Hejsan,

jag är ute efter en hv30 men har nu upptäckt att det kommer bli jobbigt med dv när jag redigerar extremcykling. Blir hundratals av klipp på försök som bara går till spillo och vill därför kunna radera klippen och beslutar mig för minneskort. Men vad för kamera håller ungefär samma klass som hv30 på kvalité, manuella inställningar och sådant?

ingen till det priset.

Jag förstår hur du tänker. Jag själv har en hv20. Det är samma sak här där vi kör PAL. När du rippat flmen delar dom flästa redigeringsprogram upp i klipp efter var gång du börjat och slutat filma i följd. Sedan är det ju bara välja och vraka.

En DV kasset rymmer mer än 20gb/timme. Det är ju bara att räkna på komprimeringen på hur mycket dom påstår att du får plats mb/minut på ett minneskort.

HV20/30 har många bra inställningar och det är så nära en proffskamera i ren kvallite du kommer för dom pengarna.

Vill du ha lite mer kött på benen för det är ju ändå en smaksak det där med bild, kan du gå in på www.vimeo.com och starta ett konto. Sen kan du ladda ner filmer från olika kameror och gämföra vad du tycker.

Lycka till!

Minnes kortet i en HV30 är bara till för stillbildsfunktionen i kameran. Alltså ingen film på det. Bara stillbilder.

Använd ett program som splittar allt i olika klipp när du importerar materialet. tex HDVsplit. Jag är själv jättenöjd med min hv-20, köp den.

Det var inte det att jag inte kan dela på klippen? Mitt redigeringsprogram gör det när jag spelar in utan att jag inte vill ha 400 klipp på försök var av 1 använder jag. Men har köpt en hv30 nu ich är nöjd.

Tillbaka
Topp