Mipshjälm - storlekar

Norrskenet73

Ny medlem
Mipshjälm - storlekar
Är det någon hjälmkunnig här som vet om Mipshjälmarna generellt har annan storlek/passform än vanliga hjälmar?

Jag har litet huvud och small brukar passa i de allra flesta märken (dock mer eller mindre bra passform förstås) men i Mipsvarianten är small alltid trång och medium för stor.

Jag har testat Scott, Giro, Smith, Everest och Dr Zipe (tror jag det var) och med samtliga blir problemet detsamma. Går de ut sig?

Senast ändrad:
Mipshjälm - storlekar
köpte en smith trooper mips för nån månad sen, har du testat att spänna/släppa på justeringen bak i nacken, de har ganska stora justeringsmöjligheter, ingår även pads som kan bidra till minskning i storlek

Mipshjälm - storlekar
Ja justeringen bak var helt utskruvad. Hm... jag kollade aldrig om det fanns såna kuddar. Irriterande när inte personalen på nåt av ställena hade nån koll (dock större kedjor). Tack för tipset, kollar imorgon!

Mipshjälm - storlekar
just smithvarianten har ett "klämspänne" eller vad man nu kallar det, sätt en medium på skallen och tryck ihop tills det känns bra, e den fortfarande för stor kan du testa en small med spännet max utsläppt, e den för liten ber du personalen att röra på fötterna och plocka fram padsen :P hoppas det löser sig!

Tillbaka
Topp