mitt alldeles egna vattenhopp

• Trådstartare Trådstartare scottpark
  • Start datum Start datum
scottpark sa:
ja det tog sin tid att bygga. runt fyra veckor , 9 - 18 varje dag. så sommaren har gått åt.

och 10000 kronor räcker inte det är det mattan kostade
lär ju funka med någon annan slags matta. tror inte att det finns en enda sorts matta som man kan glida på direkt.

det var rätt nice. hade varit riktigt schysst om du fått mer höjd. kanske 2-3 meter högre. förlänga inrunnet och slänga på sjukt mycket såpa? bra bygge hur som helst. anlitade du något företag eller nåt? du/din familj som äger placet? fixa hopptorn bredvid. peace

Senast ändrad:
schysst jobbat!
men skulle inte jag kunna låna den där sommaren ut?
tänkte ha den hos en kompis i norge vore perfekt.
vore as schysst.
hare.

DavidH sa:
Giro sa:
DavidH sa:
oj va "coolt" d blev...
men vad e det med dig a?

Sluta var så nedlåtande....om han tycker det e sköj så låt han tycka det då utan att trycka ner honom.

Keep up the good work boy
men chilla lite.... tyckte bara att det inte var så jätte tufft med coca cola grejjen men du behöver ju inte attakera mig haha

aja jag får väl ta tillbaka d da om nån blir lack

jävligt fett att du har ett eget vatten hopp och creds för att du orkade bygga ett!
okej sorry...tog kanske i lite väl mycket

Jwalerius sa:
Bo87 det skulle se 1000 gånger värre om du skulle hoppat där suuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkaaaaaaa
ditt upprepande av vokaler gör att jag skakar i benen och blir paraniod. hur fan vet han hur jag åååååååker???
good comeback

nice mannen ! :)

men hade du sparat ihop/sommar jobbat ihop hela kalaset? , eller vare mamma/pappa som betalade?

( nyfiken )

aja ser riktigt kul ut,

piz // crippa

Senast ändrad:
Bygglov? Strandskydd? Kanske inte byggt "by the book"? Men byggt helt rätt lika så väl!

Haha. Klockrent, vem hade inte velat ha en sån där när man var fjårtis!

Klart det skulle vara skönt att ha en sån där bakom huset, men 25.000 lägger jag helldre på något annat kul. Du kan få en hyfsad säsong på nån fin ort för dom pengarna om du lever lodit ;)

Min version hade nog gått till såhär
Snott hela mitt kvarters dörrmattor av plast (funkar skitbra att åka på)
Letat virke på min lokala soptipp, och endast valt ut dom finare bitarna
Spik hade jag myglat ner i fickora varje dag jag hade slöjd
Hammare hade jag lånat av pappa
Byggtillstånd hade jag skitit totalt i
Övrigt material tagit från soptippen

Och sedan hade jag snott GB glassflaggorna från den lokala ica-affären att hänga upp så det känns lite "sponsrat".
Total kostnad: 0 kr + lite skrubbsår
Tid: 8 veckor pga av förseningar av virke, inte alla dagar folk slänger plank..

Och eftersom sakerna skulle kommit från en soptipp hade det blivit ett perfekt "ghetto" stuk över hela bygget, eventuellt att jag smackat upp några armada klibbor på hoppets baksida så det syns snyggt på fotot.

Senast ändrad:
jag fick hjälp av pappa.
men höjd får jag nu. jag flyger runt 3 meter upp nu när vi spraya ner allt med sopa

ja sa ju det. är det ni som äger placet det är på? varför är det massa cocacolalogos? pallar inte läsa igenom hela tråden. ta grummesåpa. bra för naturen. oj, ja. jag är seriös

cocacolan ser ganska nice ut eller.
och ja vi använder miljö sopa och vi äger placet sedan har jag ochså lackat skidorna med båt färg

skulle vara tacksam om svar på vad jag skulle kunna lägga, smörja in mattan med iställlet för sopa. sopa funkar bra men man kan ju testa nya saker och kanske hittar något nytt

på rättviks ramp ligger det något nät av något slag non som vet något om det

allting skulle ha kostat 25k.
men vi prutade på mattan till 5k och sedan hade vi lite gammalt virke som gick åt. mycket fick vi också köpa. själva rampen är byggd av telefonstolpar som vi fick tag i som bara var 4 år gammla. dom fick vi för 500 för 5 st. annars lär ju dom kosta 2000 st. allting är överdimensonerat så att en lastbil med elefanter skulle kunna köra ned.
sedan fick vi köpa lite virke till resten och ganska många hål med kobra fick borras.
aa så vi fick väl betala runt 12.000

scottpark sa:
på rättviks ramp ligger det något nät av något slag non som vet något om det
det är sånt där grovmaskigt plastnät som man aanvänder till växter som dom typ ska slingra sig på :P har letat som fan men inte hittat nån bild eller nåt för vet inte vad det heter .. och bara ett tillägg det stavas SÅPA inte sopa :) /trädgårdsmästarn

tackar så mycket med stavningen och växt grejen fins en bild på det på rightbaylocals.com vet du var man köper nätet?

nej det var det jag letade efter, men det borde finnas på typ ställen där dom har växter och trädgårdstillbehör och sånt :) lär finnas ett antal såna ställen i sthlm så de e nog lugnt.

Det ser ju grymt proffsigt ut. Har du byggt allt själv. Hur många jultidningar måste man sälja för att få ihom 25 lakan?

vi betalade inte 25k utan 12k läs högre upp.
ska köpa nätet idag och testa i helgen

Axl89 sa:
sorry grabbar det kanske va lite konstruktivt... eller hur va du eller va va va`?
joo. inte så moget men men bra att be om ursäkt:D

Scottpark du får lägga upp nå klipp och bilder snart, sugen på att se när du åker i det

KaILe sa:
Axl89 sa:
sorry grabbar det kanske va lite konstruktivt... eller hur va du eller va va va`?
joo. inte så moget men men bra att be om ursäkt:D

Scottpark du får lägga upp nå klipp och bilder snart, sugen på att se när du åker i det
Han har ju redan gjort det om..om du tittar på första sidan så kan du nog se att det finns länkar där

tyvärr när jag komm ut och skulle hoppa så visade de sig att baterierna var slut till kameran.
men när vi la på nätet så blev det dubbel så bra glid och jag flyger mycket högre

nej. nu flyger jag 2.5 meter högt när jag tar i. och ca 5-7 meter långt. vågar inte flyga högre det gör ont och crascha.

Tillbaka
Topp